אף שיותר ויותר אזרחים בארה"ב מגדירים את עצמם כחילונים, הביקוש לספר הספרים, התנ"ך, עולה. דאגות לגבי האינפלציה והכלכלה, הסכסוכים העולמיים במזרח אירופה ובמזרח התיכון והקונפליקט הפוליטי הפנימי בארה"ב תרמו לעלייה של 22% במכירות של ספרי תנ"ך באוקטובר, ביחס לתקופה המקבילה אשתקד. כך לפי דיווח בוול סטריט ג'ורנל.
על פי מרכז המחקר Pew, כ-28% מהמבוגרים בארה"ב מגדירים את עצמם כיום כלא משויכים דתית, ובכל זאת, מכירות התנ"ך עלו מ-9.7 מיליון בשנת 2019 ל-14.2 מיליון ב-2023, והגיעו כבר ל-13.7 מיליון בעשרת החודשים הראשונים של 2024. קוראים גם מצטיידים בספרים נלווים המספקים הדרכה, תובנות והקשר – ואפילו ערכות מדבקות לסימון קטעים משמעותיים במיוחד.
"כניסת הבינה המלאכותית, לצד אי הוודאות הפוליטית בשנת בחירות, העלתה את מפלס החרדה של אנשים בנוגע לעתידם ולעתיד הדורות הבאים", אמר נשיא התאחדות המו"לים הנוצרים האוונגליים, ג'ף קרוסבי. "הצורך בביטחון ובאמונה שהכל יהיה בסדר הביא לעלייה במכירות של ספרי תנ"ך".
סלי ואסקס, אמנית ומשפיענית בת 28 שהופיעה בתוכנית הריאליטי Love Island USA, רכשה לאחרונה את התנ"ך הראשון שלה – עותק מסדרת She Reads Truth – בחנות בארנס אנד נובל. "היו לי ספרי תנ"ך שאמא שלי נתנה לי, אבל הרגשתי שאני צריכה משלי כדי להתחיל את המסע האישי שלי, שזה מסמל שאני מתחילה מסע עם אלוהים", אמרה. "הרגשתי שמשהו חסר. זה שילוב של המצב בעולם, חרדה כללית והתחושה שאפשר למצוא משמעות ונחמה בתנ"ך".
אתר האינטרנט של חנות הספרים Faith & Life, שנמצאת בניוטון, קנזס, מציע יותר מ-270 גרסאות של התנ"ך, כולל מהדורה בכריכת עור עם אותיות גדולות במחיר 95 דולר, ומהדורת כיס של הברית החדשה בגודל כיס - ב-7.99 דולר. אחרים מוכרים תנ"ך בפורמט של נובלה גרפית, תנ"ך עם מקורות לבחירה בשלל צבעים, גרסאות המיועדות במיוחד לגברים, למתבגרים ולקוראים מתחילים, ספרי שמע - ואפילו מהדורה בכריכת עור עזים ב-832.50 דולר.
במרץ, הנשיא הנבחר דונלד טראמפ נתן את חסותו למהדורת God Bless the USA Bible, שנמכרת באינטרנט ב-59.99 דולר. מחלקת החינוך של אוקלהומה רכשה לאחרונה יותר מ-500 עותקים מתנ"ך זה עבור בתי ספר מקומיים.
המו"לים מדווחים שהספרים נמכרים היטב בחנויות ספרים דתיות, אך גם באמזון ובחנויות כלליות יותר. אנשים קונים עותקים מודפסים כדי לרשום הערות ולסמן בהם, אך לעיתים קרובות משלימים אותם גם בספרי שמע. ריבוי המהדורות החדשות והעיצובים החדשניים הפך את התקופה הזו לתור הזהב עבור מו"לים של ספרי תנ"ך. לדברי ג'יי מארק ברטרנד, מייסד אתר Lectio.org שעוסק בעיצוב תנ"ך, הביקוש עשוי להיות מונע במידה רבה ממאמצי שיווק ממוקדים, לצד ביקוש גובר מצד אנשים המחפשים תשובות: "הייתי רוצה לומר שיש כמיהה גוברת לעיון בכתבי הקודש, אבל זה בעיקר אנשי השיווק שיודעים לספק מענה לכל גחמה".
הוצאת טינדייל (Tyndale House Publishers), למשל, מציעה מענים מגוונים לאותן גחמות, כולל תנ"ך לימודי צבעוני עם מפות ותרשימים וביוגרפיות של דמויות תנ"כיות עבור סטודנטים. איימי סימפסון, מו"לית מחלקת התנ"ך של טינדייל, מעידה על עלייה בהתעניינות בקרב בני דור ה-Z. "זה דור שצמא לביטחון וליציבות", היא אומרת.
הוצאת הארפר קולינס (HarperCollins Publishers), שבבעלותה גם וול סטריט ג'ורנל, ציינה בדוח הרבעוני האחרון שלה את התנ"ך כאחד המוצרים המובילים במכירות. ברשימה הופיע גם ספר הזיכרונות של סגן הנשיא הנבחר ג'יי. די. ואנס.
הארפר קולינס, שמשווקת את עצמה כהוצאת הספרים המסחרית הגדולה בארה"ב בקטגוריה של ספרי הקודש, מייחסת את הביקוש לשתי קבוצות נפרדות: הסקרנים מבחינה רוחנית, שאולי רוכשים את התנ"ך הראשון שלהם, ואלה המחפשים תחושה עמוקה יותר של רוחניות ומרחיבים אוספי תנ"ך קיימים.
לדברי נשיא ומנכ"ל הקבוצה, מארק שונוולד, הקונים מתלהבים עוד יותר מסלבריטאים שמחליטים לראשונה לשתף את אמונתם עם הקהל הרחב. כדוגמה לכך הוא מצביע על ספרה האחרון של כוכבת NBC סוואנה גאת'רי, Mostly What God Does: Reflections on Seeking and Finding His Love Everywhere.