בצל הקשיים שהיא חווה, אינטל ממשיכה להיות מחוזרת על ידי חברות ענק. Apollo Global Management, שמתמחה בניהול נכסים הציעה לבצע השקעה בחברה בשווי של מיליארדי דולרים, כך לפי דיווח בסוכנות הידיעות בלומברג.
אפולו מוכנה להשקיע עד 5 מיליארד דולר באינטל, ולפי הדיווח בחברה שוקלים זאת ברצינות אך לא הושגה הסכמה בין הצדדים וגם היקף ההשקעה עשוי להשתנות.
1 צפייה בגלריה
 מטה אינטל בקליפורניה
 מטה אינטל בקליפורניה
מטה אינטל בקליפורניה
(צילום: Getty Images)
כזכור, בימים האחרונים גם Qualcomm, ספקית מובילה של שבבים לסמארטפונים, הביעה עניין רב באינטל, אך הכוונה שלה הייתה לא להשקיע אלא לרכוש אותה באחת מעסקאות המיזוגים הגדולות בהיסטוריה. קוואלקום ואינטל מתחרות במספר שווקים, כולל במגזר השבבים למחשבים ניידים ומחשבים ביתיים.
אינטל עובדת בתקופה האחרונה על שינויים משמעותיים. בין השאר היא מתכוונת להכניס מוצרים וטכנולוגיות חדשים. היוזמות הללו של המנכ"ל פט גלסינגר דווקא גרמו לחשש מצד המשקיעים, בעקבות דוחות כספיים מדאיגים שהציגה החברה ברבעונים האחרונים, שהורידו עשרות מיליארדי דולרים משווי השוק שלה. כיום, אינטל שווה כיום 93 מיליארד דולר.
אפולו מוכרת כיום בעיקר בזכות אסטרטגיות הביטוח, הרכישה והאשראי שלה. החברה החלה את דרכה בשנות ה-90 כמומחית להשקעות במצוקה. לאפולו ואפל יש כבר קשר קיים. ביוני האחרון הסכימה אינטל למכור לאפולו חלק במיזם משותף של השתיים במפעל באירלנד תמורת 11 מיליארד דולר. לאפולו יש גם ניסיון נוסף בתחום ייצור השבבים. בשנה שעברה, החברה הובילה השקעה של 900 מיליון דולר ב-Western Digital Corp.
לאור המצב הקשה אליו נקלעה אינטל, החברה החליטה על תוכנית הצלה שכוללת הפרדה מבנית של פעילות ייצור השבבים ופעילות המחקר ופיתוח כמו גם סדרה של קיצוצים בהיקף כוח האדם והרעה מסוימת בתנאי ההעסקה.
ככל הידוע, השינויים הגדולים בחברה העולמית לא צפויים להשפיע בצורה מהותית על פעילותה של אינטל בישראל. בכל הקשור לפעילות הייצור, החברה הודיעה רשמית על הקפאת המפעלים בגרמניה, פולין ומלזיה. הפעילות באירלנד, ארה"ב וישראל אמורה להמשיך כסידרה כאשר המפעל החדש בישראל צפוי לשמש לייצור עבור לקוחות חיצוניים חדשים.