המשכורות של שחקני NBA רק עולות משנה לשנה, ועכשיו, עם החתימה הצפויה על חוזה שידורים חדש בליגת הכדורסל הטובה בעולם שיכניס ל-30 הקבוצות מיליארדי דולרים, נראה כי המצב לא הולך להשתנות. שחקנים רבים משקיעים את הכסף שהם מרוויחים בעסקים שונים. לברון ג'יימס, למשל, הוא בעל מניות בקבוצת הכדורגל האנגלית ליברפול, ובעוד שלל עסקים, לכוכב העבר שאקיל אוניל יש רשת מסעדות, ויש עוד לא מעט דוגמאות.
ויש גם שחקנים שהופכים את התחביבים שלהם מחוץ למגרש לעסק של ממש. קחו למשל את כרמלו אנתוני, אחד הכדורסלנים הבולטים ב-NBA, שפרש לפני מספר שנים ופתח חברה לשיווק יין. בתחילת הקריירה חבריו לקבוצה צחקו עליו על אהבתו ליין. אבל בתקופה הנוכחית הצטרפו אליו לא מעט סופרסטארים כמו סטף קרי, ג'ימי באטלר, קווין דוראנט. דוויין ווייד וג'יימס הארדן, אף הגדילו לעשות ונכנסו לשותפויות ביקבים, ויינות על שמם יצאו לשוק.
2 צפייה בגלריה
ג'יימס הארדן. גם הוא השקיע בתעשיית היינות
ג'יימס הארדן. גם הוא השקיע בתעשיית היינות
ג'יימס הארדן. גם הוא השקיע בתעשיית היינות
(צילום: AP)
2 צפייה בגלריה
כרמלו אנתוני
כרמלו אנתוני
כרמלו אנתוני
(צילום: AP)
"לפני שנים לא הייתה תרבות יין בליגה. צחקו עליי", סיפר אנתוני לסוכנות הידיעות בלומברג. "עכשיו יש לא מעט שחקנים שחוקרים את התחום". ב-ESPN, אחת מרשתות הטלוויזיה שמשדרות את משחקי הליגה, אף ערכו סוג של סדרה דוקומנטרית על אהבת השחקנים ליין, ודי מהר ב-NBA התחילו אפילו להרוויח מכל הסיפור הזה. באפריל האחרון חתמה הליגה על הסכם רב שנתי ראשון בהיסטוריה בתחום היין, עם יקב קנדל-ג'קסון בקליפורניה, שהפך לנותן חסות רשמי של הליגה. שווי ההסכם לא פורסם, אבל בליגה בה כל הסכם חסות מוערך בעשרות מיליוני דולרים, ניתן להעריך שגם כאן מדובר בסכומים דומים.
לאנתוני, שהחל לפתח את אהבתו ליין כששיחק במדי דנבר נאגטס, שבעליה סטן קרונקי החזיק בכמה כרמים, יש חברת יין בשם VII(N) The Seventh Estate אותה ייסד לפני שנתיים. היא החלה לאחרונה לשווק יין אדום בשם Ode to Soul, בלנד של קברנה פרנק, קברנה סוביניון ופטי וורדו, ב-275 דולר.
"הבנתי שאני צריך להפסיק להוציא כל כך הרבה כסף על צריכת יין, ולהבין מה המודל העסקי הנכון לתעשייה הזאת", סיכם אנתוני.