דיסני חוזרת בה מהכוונה התמוהה שלא לאפשר לאלמן של אישה שמתה מתגובה אלרגית לאחר שאכלה במסעדה בפארק של החברה, לתבוע אותה בגין מוות ברשלנות. כך מדווח היום (ב') ב-CNN. זאת אחרי הסערה בשבוע שעבר בעקבות התגובה של ענקית הבידור לתביעה של האלמן.
הסיפור המקומם החל כך: ג'פרי פיקולו, שאשתו המנוחה קאנוקפורן טאנסואן מתה מתגובה אלרגית זמן קצר אחרי ארוחה שאכלה במסעדה במתחם "דיסני ספרינגס" בפלורידה, הגיש בפברואר השנה תביעה בגין מוות ברשלנות נגד דיסני.
בתביעה, טען פיקולו כי אשתו סבלה מתגובה אלרגית קטלנית אחרי שאכלה במסעדה בשנת 2023. לטענתו, טאנסואן והוא הדגישו בפני המלצר כי היא בעלת אלרגיה קשה לאגוזים ומוצרי חלב, והובטח להם שהמנות שיוגשו להם אינן מכילות מוצרים אלה.
1 צפייה בגלריה
דיסני וורלד אורלנדו
דיסני וורלד אורלנדו
דיסני וורלד אורלנדו
(צילום: shutterstock)
דיסני מצדה הגישה את תגובתה לבית המשפט בשבוע שעבר, וביקשה לבטל את התביעה ולהעביר את המחלוקת להליך בוררות. זאת, בשל הטענה המדהימה הבאה: לשיטת החברה, התובע הסכים שכל מחלוקת משפטית מול החברה תתברר בהליך בוררות ולא בבית המשפט, וזאת בעת שאישר את הסכם המנוי כשנרשם בעבר לחודש ניסיון חינם של דיסני+. כלומר, בתוך האותיות הקטנות בהסכם ההצטרפות לחודש ניסיון בחינם לשירות הסטרימינג, נכתב כי כל המחלוקות עם החברה יתבררו בהליך בוררות. עורכי הדין של החברה טענו גם שמכיוון שפיקולו השתמש באתר האינטרנט של פארקי וולט דיסני לרכישת כרטיסים, דיסני מוגנת מתביעה בגין מותה של אשתו של פיקולו.
היום, ימים ספורים אחרי התגובה שעוררה סערה, אמר ל-CNN ג'וש ד'אמרו, יו"ר מחלקת החוויות של דיסני, כי החברה מוותרת על זכותה לבוררות. "בדיסני, אנו שואפים להעמיד את ההומניות מעל כל שיקול אחר. עם נסיבות ייחודיות כמו במקרה הזה, אנו מאמינים שמצב זה מצדיק גישה רגישה כדי לקדם פתרון למשפחה שחוותה אבדן כה גדול", נאמר בהודעה. "לפיכך, החלטנו לוותר על זכותנו לבוררות ולאפשר לעניין להתברר בבית המשפט".
התגובה המדהימה של דיסני לתביעה נגדה
(קרדיט: רלוונט)

בשבוע שעבר, עורך הדין של פיקולו, בריאן דני, כינה את טענת דיסני "מופרכת... כה בלתי סבירה וכה בלתי הוגנת עד כדי הלם". לפי שעה דני לא מסר את תגובתו לפרסום ב-CNN.
פיקולו תובע פיצויים העולים על 50 אלף דולר בהתאם לגובה הפיצויים בתביעות בגין מוות ברשלנות בארה"ב, וכן פיצויים על האובדן האישי הגדול, אובדן ההכנסה, הוצאות רפואיות והלוויה.