רשת קרפור (באמצעות חברת האם גלובל ריטייל) מוכרת 8 סניפים של רשת יינות ביתן-קרפור לרשת הסופרים "ספיר" שבבעלות האחים הירושלמים אורן ואבינעם ספיר. היקף העסקה: כ-50 מיליון שקל. ל-ynet נודע כי הצדדים הגישו לרשות התחרות בקשה לאישור העסקה. הסניפים שיימכרו פעלו בחלקם תחת מותגי שוק מהדרין וחלקם תחת ביתן מרקט.
כזכור, קרפור שקלה למכור את כל רשת מהדרין שבבעלותה, שפונה למגזר החרדי, אך לאחרונה הודיעה כי היא נסוגה מהמכירה והחליטה להמשיך לפעול במגזר. אורן ספיר אמר ל-ynet: "כרגע העסקה ממתינה לאישור הממונה על ההגבלים והיא חלק מהמדיניות האסטרטגית של הרשת להתרחב".
2 צפייה בגלריה
סניף שוק מהדרין של קרפור
סניף שוק מהדרין של קרפור
סניף שוק מהדרין של קרפור
קבוצת ספיר הוקמה בשנת 1996 בירושלים כרשת חנויות שכונתיות, וכיום מפעילה כ-70 סניפים מקרית שמונה ועד באר שבע. הקבוצה נמצאת בשנה האחרונה בתנופת התרחבות מואצת. לצד סופר ספיר, המפעילה 70 סניפים שכונתיים (חלקם תחת זכיינים), לפני חמש שנים הקימה החברה גם את תת-הרשת "נטו חיסכון" הפועלת במגזר החרדי עם כשרויות גבוהות ומפעילה שבעה סניפים.
לאחרונה פתחה סניף דגל באשדוד בשטח ענק של 6,000 מ"ר, וברבעון הבא תיפתח עוד שלושה סניפים של המותג בקריית יערים, עפולה ובית שמש. השבוע פורסם ב-ynet כי הרשת תקים סניף של "נטו חיסכון" במתחם ישפרו בבאר שבע, במקום סניף של ספאר שהיה אמור להיפתח שם.
2 צפייה בגלריה
האחים ספיר בסופר ספיר
האחים ספיר בסופר ספיר
האחים ספיר בסופר ספיר
(צילום: סופר ספיר)
במהלך השנה החברה רכשה בין השאר גם את הבעלות המלאה על רשת המינימרקטים "שירי גינזבורג", המפעילה 11 סניפים בבתי דיור מוגן כדוגמת משען. בעבר התחרו האחים על רכישת 11 סניפי ניו פארם ששופרסל נאלצה למכור לדרישת רשות התחרות עם רכישת רשת הפארם, אך לא זכו. האחים אמרו בעבר כי הם מתכוונים להיות שחקן דומיננטי בתחום הדיסקאונט ובמגזר החרדי וכי בכוונתם להמשיך ולהתרחב על ידי רכישות ומיזוגים.
לטענת קרפור, הסניפים שנמכרו מפסידים. צביקה שווימר, מנכ"ל אלקטרה מוצרי צריכה, בעלת השליטה ברשת קרפור, אמר ל-ynet: "אנחנו סוגרים סניפים שלא מתאימים למודל העסקי שלנו ונפתח במקביל סניפים חדשים כמו בבאר שבע, חדרה, פרדס חנה, יבנה, אופקים וטמרה. מכירת הסניפים לצד פתיחת הסניפים החדשים תתרום לקבוצה כ-15 מיליון שקל ברבעון".
קרפור פרסמה לאחרונה את דוחותיה לרבעון השלישי, מהם עולה כי החברה עברה מהפסד לרווח של 800 אלף שקל. על הרשת עדיין רובץ חוב פיננסי נטו בסך 420 מיליון שקל (שצומצם מ-500 מיליון שקל בתקופה מקבילה). המכירה תתרום גם לשיפור מצבת המזומנים של הרשת.