איך ישראלים בעלי דרכון צרפתי יכולים להשפיע על מדיניות האיחוד האירופי כלפינו? מספרם של אלה המחזיקים בדרכון צרפתי ומתגוררים בארץ גדל באופן משמעותי בחמש השנים האחרונות. על פי נתוני הקונסוליה הצרפתית, יותר מ-100 אלף בעלי אזרחות צרפתית חיים בישראל.
1 צפייה בגלריה
הפרלמנט האירופי האיחוד האירופי פרלמנט
הפרלמנט האירופי האיחוד האירופי פרלמנט
פרלמנט האיחוד האירופי. ארכיון
(צילום: shutterstock)
ברוב המקרים מדובר בבעלי אזרחות כפולה, כלומר ילידי הארץ שמימשו את זכאותם לדרכון בהורשה כצאצאים להורים או סבים אזרחי צרפת. לרובם אין שום כוונה להגר לשם, אך הם דאגו לקבל את הדרכון כדי להבטיח לעצמם או לילדיהם אפשרות ללימודים או עבודה באירופה, וכניסה למדינות שאליהן לא ניתן להיכנס עם דרכון ישראלי.
עו"ד ג'ולי דניאלעו"ד ג'ולי דניאל
ביום ראשון יתקיימו בחירות לפרלמנט האירופי. לנוכח העובדה שצרפת עתידה לשלוח אליו מספר לא מבוטל של נציגים (81 מתוך 720), לישראלים בעלי זכות בחירה יש השפעה חשובה על ההרכב שייבחר ויעצב את מדינות החוץ של האיחוד, ובין השאר כלפי ישראל.
רשימת המועמדים לנציגות הצרפתיים כוללת גם מפלגות אנטי ישראליות. העיקרית שבהן היא מפלגת השמאל הקיצוני LFI שבמקום השביעי ברשימה נמצאת המועמדת הפלסטינית רימה חסן (rima hassan), דמות מובילה בפעולות והפרויקטים המשפטיים נגד מדינת ישראל, שצפויה להיבחר ולהיכנס לפרלמנט האירופי.
לחסן יש השפעה גדולה ובמה רחבה ברשתות החברתיות הצרפתיות, וכן קשרים עם כל נציגי הפרלמנט האירופי. אין ספק שאם היא תיבחר - היא תפעל לקדם חקיקה נגד ישראל בנושאים כגון איסור מכירת נשק, אמברגו כלכלי ועוד.
מנתוני העבר עולה כי רוב הישראלים בעלי זכות הבחירה לא ממש מתעניינים בבחירות הללו ואין להם כוונה להצביע. ואולם, היום יותר מתמיד ברורה החשיבות של מימוש זכות ההצבעה שלהם. אני קוראת לציבור הישראלים בעלי אזרחות צרפתית לצאת להצביע. יש בידיכם כוח עצום שיכול להשפיע על עמדת האיחוד האירופי כלפי ישראל, ובכל מקרה אין לנו מה להפסיד.
• הכתבה בשיתוף אתר המשפט הישראלי פסקדיןעו"ד ג'ולי דניאל עוסקת באזרחות צרפתית • בהכנת הכתבה לקח חלק צוות העורכים של אתר פסקדין • ynet הוא שותף באתר פסקדין