הרשות להגנת הצרכן הודיעה הבוקר (שלישי) כי בכוונתה להטיל קנס בסך 368 אלף שקלים על חברת השילוח האווירי פדקס, מכיוון שגבתה מחלק מהלקוחות שלה מאות שקלים על שירותים שכלל לא ביקשו.
חקירת הרשות החלה לאחר שהתקבלו תלונות מצד צרכנים. מהחקירה עולה כי אלה רכשו מוצרים מאתרים שונים בחו"ל, נדרשו לשלם לאחר הגעת המוצר לארץ תשלום נוסף לפדקס עבור שירותים שונים כגון דמי טיפול, ניטול ואחסנה, כאמור, ללא שביקשו במפורש לקבל שירותים אלא וללא שהתבקשה לכך הסכמתם.
הקנס עצמו היה אמור לעמוד על 460 אלף שקל, אבל מכיוון שלפדקס אין הפרות קודמות על פי חוק הגנת הצרכן, העיצום הופחת ב-20%, בהתאם לתקנות. כמו כן, לפדקס יש אפשרות לערער נגד הכוונה של הרשות לקנוס אותה.
לפי הרשות, מדובר למעשה בהפרה של סעיף 3 לחוק הגנת הצרכן, שמורה על איסור פגיעה ביכולתו של הצרכן לקבל החלטה באם להתקשר בעסקה עם העוסק, דבר המהווה השפעה בלתי הוגנת. סעיף 3(ב)(8) לחוק קובע כי אספקת נכס או שירות לצרכן בתשלום שלא על פי בקשתו המפורשת היא השפעה בלתי הוגנת.
מפדקס ישראל נמסר: "הופתענו מאוד לקבל ביולי את הודעת הרשות להגנת הצרכן על כוונתה להטיל עיצום כספי על החברה, זאת שנתיים ויותר מאז פנייתה אלינו בנושא. הבסיס לטענות הרשות שגוי לחלוטין ואף סותר את דיני הגנת הצרכן הישראלי. פדקס מקפידה הקפדה יתרה על קיום דרישות החוק ותקנות הגנת הצרכן, פועלת כמקובל בתחום פעילותה ובהתאם לפסיקות קודמות של בית המשפט המחוזי בנושא. אנו סבורים כי הפרסום של ההליך טרם קבלת מענה מפדקס אינו ראוי, ומציג בפני הקוראים מצג מטעה כאילו הדין כבר הוכרע בעוד שהאמת היא שלפדקס טענות הגנה כבדות משקל המבוססות על החוק והפסיקה".