בחודש ספטמבר האחרון הודיעה חברת צרפתי צבי ובניו על צירוף ספורטאית נוספת לרשימת מקבלי החסות שלה. הפעם מדובר בג'ודוקא מאיה גושן, המייצגת את ישראל בתחרויות שונות ובמסגרת נבחרת ישראל. ההסכם מקנה לגושן תמיכה חודשית עד סוף 2024, ובכך היא הצטרפה לג'ודוקא פיטר פלצ'יק, שכבר נהנה כשש שנים מתמיכת החברה.
גושן ופלצ'יק הם חלק מהסגל האולימפי הישראלי לקראת המשחקים בפריז ב־2024. הקשר בין הצדדים נוצר בעקבות פנייה מצד מאמן הנבחרת אורן סמדג'ה. מלבד השניים מאמצת החברה את המתעמלת האומנותית גיל עידו (16) ממועדון הפועל אור יהודה. עידו היא אלופת ישראל בחלק מהדרגות ושואפת להתברג בנבחרת ישראל, כשהחברה משקיעה עבורה בעיקר באימונים אישיים, ביגוד לתחרויות, מכשירים ועוד.
1 צפייה בגלריה
‎להתאמן ולהתחרות בראש שקט. גושן, סמדג'ה וצרפתי
‎להתאמן ולהתחרות בראש שקט. גושן, סמדג'ה וצרפתי
‎להתאמן ולהתחרות בראש שקט. גושן, סמדג'ה וצרפתי
(צילום: יח"צ)
"העבודה והפרנסה שלי זה ג'ודו, ואין באפשרותי לעבוד בעבודה נוספת. עבורי, מדובר קודם כל תמיכה ענקית, כי זה מקנה לי שקט כלכלי ואפשרות להתאמן ולהתחרות בראש שקט", מסבירה מאיה גושן ומוסיפה, "אני מתאמנת במועדון של אורן סמדג'ה מגיל שבע, ודרכו נוצר הקשר עם החברה. זאת החברה הראשונה שתומכת בי וגם היחידה, ואני מודה על כך ומעריכה מאוד".
את פיטר פלצ'יק, ג'ודוקא נבחרת ישראל, גילה משה צרפתי כבר ב־2017, והיה נותן החסות הראשון שלו, עוד בימים שהספורטאי המחונן השלים הכנסה כמאבטח. "אני תמיד אומר לו בחצי צחוק חצי אמת, שהוא 'מוריד הגשם', הוא פתח לי את הצ'אקרות ואחריו הגיעו עוד נותני חסות", אומר פלצ'יק ומסביר כי, "הספורטאים בישראל מתפרנסים ממלגה בחסות הוועד האולימפי, אבל זה לא מספיק, וזה סוג של ביצה ותרנגולת – כדי לקבל מלגה צריך הישג גדול, וכדי להגיע להישג גדול ספורטאי צריך להקריב ולהשקיע את כל כולו. אי אפשר לעבוד תוך כדי, גם לא ללמוד. ספורטאים צעירים נותנים את כל מה שיש להם בשנים האלה. מעבר לסיוע הכלכלי ולרוח הגבית, זה נותן תחושה שיש מישהו שמאמין בך. גם היום, כשאני מבקר את משה צרפתי במשרד, הוא מעודד אותי ונותן לי המון כוחות. זה מעצים ומעורר השראה עבורי".
משה צרפתי, מנכ"ל משותף בחברה: "הדרך של ספורטאים צעירים מורכבת, ונדרשת המון השקעה כדי לאפשר להם להתרכז בספורט, להתקדם ולהגיע לתוצאות. ספורטאים אולימפיים צריכים להקדיש את כל זמנם ומרצם לאימונים ולתחרויות, ולא לחשוב על מימון הסעות, אוכל וכו'. אנחנו תומכים בהם בשמחה ומתכוונים להמשיך בכך, על אף שאנו חושבים שהמדינה צריכה לתת להם יותר".