מטא, חברת האם של פייסבוק, אישרה היום (רביעי) כי בכוונתה לפטר כ-11,000 עובדים (כ-13% מכוח האדם). בעקבות ההודעה, מטא קופצת בכ-5% במסחר בוול סטריט.
עוד קודם לכן, וול סטריט ג'ורנל פרסם הבוקר שהמייסד והבוס הגדול שלה, מארק צוקרברג, אמר למאות ממנהליה בפגישה שערך איתם כי הפיטורים יחלו היום. מדובר במאסת הפיטורים הגדולה ביותר השנה בתעשיית הטכנולוגיה. ב"כלכליסט" דווח כי הפיטורים יגיעו גם למחלקות השונות בישראל, כאשר מעט עובדים קיבלו זימון לשימוע וייתכן שבהמשך היום והשבוע נוספים יקבלו הודעות על הפסקת עבודתם. מטא מעסיקה כיום כ-1,000 עובדים בארץ.
לפי אנשים שנכחו באותה פגישה, צוקרברג נראה מדוכדך מאוד ולקח עליו את האחריות לכישלונות האחרונים של מטא, והוסיף כי האופטימיות שלו לגבי צמיחה הובילה לעודף בכוח האדם בחברה. מנהלת משאבי האנוש במטא, לורי גולר, אמרה כי העובדים שיפוטרו יקבלו פיצוי של ארבע משכורות.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
1 צפייה בגלריה
מטה מטא
מטה מטא
מטה מטא
(גטי)
צוקרברג הרחיב בנוגע לפיטורים ואמר כי המחלקות מהן תשוחרר כמות גדולה של עובדים הן מחלקת הגיוס וכן מחלקת העסקים. עובדי מטא כבר קיבלו הודעה על תוכנית הקיצוצים, כאשר אלה שיאבדו את מקום עבודתם יידעו על כך במהלך היום.
מאז הפרסומים בנוגע לכוונה של מטא לבצע קיצוץ משמעותי בכוח האדם שלה, עובדי החברה נמצאים בחוסר ודאות ומתכוננים לגרוע מכל. הם החלו בשיחות בינם לבין עצמם, וגם עם קולגות מחוץ לחברה, ודנו באפשרויות שעומדות בפניהם וכיצד הם יוכלו להשתמש בהטבות שקיבלו ממטא לאורך השנים.
לאחר הפגישה עם צוקרברג עדכנו כבר חלק מהמנהלים את העובדים שלהם בתוכנית ובכוונה של החברה להחל בהליך הפיטורים כבר מהיום. חלק מהמנהלים כבר אמרו לעובדים לפני מספר ימים שלא לתכנן נסיעות לא חיוניות.

מניית החברה נפלה ב-70% מתחילת השנה

הפיטורים המתוכננים יהיו המשמעותיים הראשונים של החברה מאז שהוקמה לפני 18 שנים. הם מגיעים גם בעקבות נפילה דרסטית במניה (יותר מ-70% השנה), כשהמשקיעים נבהלו מההוצאות שלה. אחת הסיבות להאטה בצמיחה של מטא הגיעו לאור התחרות שיש לה מצד טיקטוק.
מטא היא כמובן לא החברה היחידה שמפטרת עובדים בתעשיית הטכנולוגיה. רק בימים האחרונים פיטרה טוויטר אלפי עובדים, אחרי שהאיש העשיר בעולם, אילון מאסק, רכש אותה ומנסה להתאים אותה לחזונו. סנאפ הודיעה באוגוסט כי תקצץ כ-20% מכוח האדם שלה, או יותר מ-1,000 עובדים, מכיוון שהיא צופה צמיחה מואטת במכירות ב-2023.
עוד חברה שהחלה לפטר עובדים השבוע היא Salesforce. "לחברת סיילספורס צוותי מכירות בין לאומיים הפועלים במדינות רבות. העובדים בחברה מוערכים על סמך ביצועיהם ולעיתים הדבר מוביל גם לעזיבת עובדים. חברת סיילספורס תומכת בעובדים במהלך הקריירה שלהם בחברה וגם בעת עזיבתם", נסמר מטעם החברה. מספר המפוטרים ב-Salesforce עמד על כמה מאות.
פורסם לראשונה: 08:48, 09.11.22