בואינג הסכימה לתנאי ההסדר עם משרד המשפטים האמריקאי בפרשת התרסקויות המטוסים - החברה תודה באשמה של קשירת קשר להוליך שולל את הרגולטורים, זאת בעקבות שתי ההתרסקויות הקטלניות של מטוסי 737 מקס ב-2018 ו-2019.
בואינג תודה כי העבירה מידע שגוי ביודעין למנהל התעופה הפדרלי (FAA) על הרחבת מאפיין מרכזי בתוכנה שבשימוש במטוסים כשהם טסים במהירות נמוכה. התוכנה הזו חסכה לבואינג כסף מכיוון שדרשה הכשרה מופחתת לטייסים.
לפי דיווח ברויטרס, הסדר הטיעון שעוד זקוק לאישור שופט, יהפוך את יצרנית המטוסים האמריקאית לעבריינית מורשעת. על החברה יוטל גם קנס של 243.6 מיליון דולר, שיצטרף ל-2.5 מיליארד דולר ששילמה כפיצוי לקורבנות ב-2021.
האישומים נוגעים להתרסקויות באינדונזיה ובאתיופיה שקרו בתוך חמישה חודשים וגרמו למותם של 346 אנשים. בעקבות ההתרסקויות הללו קורקעו מטוסי הדגמים האמורים ברחבי העולם.
בואינג נחשפה לתביעה הפלילית לאחר שבחודש מאי משרד המשפטים פסק כי החברה הפרה את תנאי ההסדר מ-2021 שהגן על בואינג מתביעות פליליות. המשבר בבואינג התעצם בינואר כשדלת נפתחה באמצע טיסה של אלסקה איירליינס, תקרית שהדגישה מחדש את כשלי הבטיחות בחברה. בעקבות זאת, הודיע המנכ"ל דייב קלהון על התפטרותו.
ההסכמה של בואינג לתנאי עסקת הטיעון אמנם תקשה עליה לזכות בחוזים ממשלתיים רווחיים עם גופים כמו משרד ההגנה האמריקאי ונאס"א, אך היא חוסכת ממנה משפט מתוקשר, שקרוב לוודאי שהיה חושף את ההחלטות השגויות שהובילו לכשלים שגרמו להתרסקויות. היא גם תקל על החברה לקבל את האישור לרכישה המתוכננת של יצרנית החלקים ספיריט אירוסיסטמס.
מבואינג לא התקבלה תגובה לדיווח. לפי תנאי העסקה, בואינג תשקיע 455 מיליון דולר בשלוש השנים הבאות לחיזוק הליכי הבטיחות והציות שלה. משרד המשפטים ימנה מפקח חיצוני, שיגיש לבית המשפט דו"חות שנתיים על התקדמות החברה.
עם זאת, עסקת הטיעון ספגה ביקורת מצד נציגי משפחות הקרבנות, שטענו כי מדובר "בתנאים מקלים", והודיעו כי יתנגדו לה בבית המשפט.