רווח של 1.6 מיליארד שקל לבנק הפועלים ברבעון השלישי של שנת 2023, כך מפרסם הבוקר (חמישי) הבנק בדוחותיו הכספיים. הבנק אמנם הודיע כי נקט בצעדי זהירות לאור אי הוודאות במשק והקטין את הדיבידנד לבעלי המניות ב-20% מהרווח הנקי, אבל עדיין מדובר בסכום של כ-334 מיליון שקל.
יש לציין כי ביחס לרבעון המקביל של שנת 2022, בו הרוויח הפועלים 1.78 מיליארד שקל, מדובר בירידה של 6.5%. חלוקת הדיבידנד הוקטנה מ-40% ל-20%.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו, האזינו לפודקאסט הכלכלי היומי "כסף חדש", וסמנו "כלכלה" בהתראות אפליקציית ynet
1 צפייה בגלריה
סניף בנק הפועלים בתל אביב
סניף בנק הפועלים בתל אביב
סניף בנק הפועלים בתל אביב
(צילום: רויטרס)
תיק האשראי של הפועלים צמח מתחילת השנה בשיעור של 4.0%, תוך איזון בין מרכיבי סיכון, רווחיות וצמיחה, והצגת מדדי איכות אשראי גבוהים התואמים את תיאבון הסיכון של הבנק.
לאור אי הוודאות הגובר ועל רקע השלכות אפשריות של המלחמה על המשק ועל כלכלת ישראל, הבנק הגדיל ברבעון השלישי את ההוצאה להפסדי אשראי לכדי 662 מיליון שקל, לעומת 45 מיליון שקל בלבד ברבעון המקביל, כשמרבית ההגדלה נובעת מהגדלת ההפרשה הקבוצתית.
בעקבות המלחמה, הפועלים הודיע על הטבות לחלק מלקוחותיו, בין השאר בדחיית תשלומי משכנתה, כאשר עלות כל הצעדים הללו עשויה להגיע ל-420 מיליון שקל.