בית המשפט המחוזי בחיפה מינה אתמול (ד') נאמן לחברת יו.פי.סי יציקות מדויקות, לאחר שצברה חובות של כ-11 מיליון שקל. לבקשת החברה, אשר מבצעת בין היתר יציקות מתכת עבור התעשייה הביטחונית, הוציאה השופטת בטינה טאובר צו פתיחת הליכים לצורך שיקומה של החברה.
יו.פי.סי יציקות מדויקות היא חברה ותיקה, שנוסדה בשנת 1990. נושי החברה, שהתייצבו לדיון בבית המשפט, ציינו כי לאור חיוניותה של החברה, שבולטת ביתר שאת בתקופת מלחמת חרבות ברזל, יש לאפשר לה לנקוט הליך של שיקום, מתוך תקווה כי בכך יעלה בידה להיחלץ מהמשבר הנוכחי.
1 צפייה בגלריה
סוללת כיפת ברזל
סוללת כיפת ברזל
סוללת כיפת ברזל
(צילום: שאול גולן)
השופטת נענתה לבקשה ומינתה את עו"ד אופיר דידי כנאמן לחברה. נוסף על כך, הוציא בית המשפט צו עיכוב הליכים נגד החברה ונגד בעלי המניות שלה, עודד המר, גל סגל וחברת סגל בייקס – הערבים לחלק מהחובות.
במסגרת הדיון הדגישו באי כוח החברה, עוה"ד איתי פריימן ורועי ספיבק ממשרד פריימן ספיבק ושות', את חשיבותה של החברה ברמה הלאומית וציינו שעם לקוחותיה נמנות בין היתר חברות כגון רפאל, אלביט והתעשייה האווירית. "היציקות של החברה", ציינו באי כוחה, "משמשות בין השאר טילי חץ, מערכות כיפת ברזל ומזל"טים".
נציגת הממונה על חדלות פירעון, עו"ד סבינה שיינברג ציינה את ההתגייסות החריגה ייחסית של כל הנוגעים בדבר לצורך הבראת החברה ושיקומה. לדברים הצטרפה גם עו"ד ליזה חדש, המייצגת עובדים בחברה. לדברי חדש, לקוחותיה תומכים גם הם בהליך השיקום.
יו.פי.סי, שפועלת בנשר, טרם שילמה את משכורות יולי ואוגוסט לעובדים. חוב החברה, בסך כ-11 מיליון שקל, מורכב בין היתר מחובות לעובדים, לבנק מזרחי, לספקים – וכן לרשות המסים ולמועצה לביטחון לאומי (מל"ל).