לאחר הקשיים שנרשמו בימים הראשונים של ההרשמה ואחרי דחייה במועד הסגירה, עכשיו זה סופי - ננעלה ההרשמה להגרלה הגדולה של "דירה בהנחה". על פי נתוני משרד הבינוי והשיכון, היקף הזכאים שנרשמו בסופו של דבר להגרלה הגדולה שבר שיאים ועמד על לא פחות מ-119.2 אלף משקי בית. מדובר במספר חסר תקדים שלא נרשם בהגרלות הקודמות שנסגרו, מה שמעיד על מצב ענף הנדל"ן, הביקושים הגבוהים ובעיקר על מחירי הדירות הגבוהים שגורמים לכל מי שיכול לקבל הנחה - לנסות את מזלו. תוצאות ההגרלה שנסגרה כעת להרשמה יפורסמו בחודש מאי.
בכל הנוגע למיקומים המבוקשים ביותר בהגרלה הגדולה, על פי הנתונים העדכניים היישוב אליו נרשמו הכי הרבה זכאים הוא באר יעקב (כ-38.2 אלף משקי בית), במקום השני ראשון לציון (כ-36.9 אלף משקי בית) ובמקום השלישי אור יהודה (כ-34.6 אלף משקי בית). תל אביב-יפו ממוקמת במקום הרביעי ואשדוד בחמישי.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
1 צפייה בגלריה
אתר בנייה
אתר בנייה
אתר בנייה
(צילום: shutterstock)

נזכיר כי ההרשמה להגרלה הראשונה בתוכניות "דירה בהנחה" נפתחה להרשמה ב-20.3.220 ונסגרה אמש (יום א') בשעה 23:59. ההגרלה כללה מעל ל-10,000 יחידות דיור ב-31 יישובים ברחבי הארץ, ביניהם: באר יעקב, לוד, אשדוד, ירושלים, עכו, דימונה, ראשון לציון ועוד. כאמור, מועד סגירת ההגרלה נדחה, ובימים אלו שנוספו להרשמה נוספו עוד כעשרת אלפים משקי בית זכאים.
כעת מקדמים במשרד הבינוי והשיכון את ביצוע ההגרלה עצמה. "החל מהיום גורמי המקצוע במשרד יערכו בדיקות טכניות לאחריהן יתחיל הליך ביצוע ההגרלות", כך נמסר היום מהמשרד הממשלתי. "הליך ההגרלה נערך בהתאם לנהלים מחמירים ומוקפדים, במערכת ממוחשבת, ללא מגע יד אדם, בניהולה של ועדה ובפיקוחו של רו"ח מוסמך, וחישוב התוצאות מתבצע בחדר הגרלות סגור, בנוכחות ועדת הגרלות המפקחת, בודקת וחותמת על תוצאות ההגרלה".
אומנם הסיכוי של קרוב ל-120 אלף משקי הבית לזכות בהגרלה נמוך יחסית, אך במשרד הבינוי והשיכון גבר מכינים את הקרקע להגרלה הבאה. נזכיר כי לפני מספר חודשים הבטיחו במשרד כי עד סוף השנה יצאו להגרלה לא פחות מ-30 אלף דירות במסגרת "דירה בהנחה" ותוכנית "מחיר מטרה". אם ההגרלה הנוכחית מתייחסת לכעשרת אלפים דירות, מדובר בעוד כ-20 אלף דירות שעתידות לצאת להגרלה בהמשך.
אמנם לא מדובר במספר שיעניק דירה בהנחה לכל הזכאים, אבל הביקוש צפוי להמשיך ולהיות גבוה גם בהגרלות הבאות במידה ויהיו. בהקשר זה נמסר היום ממשרד הבינוי והשיכון כי "במהלך חודש יוני תפתח ההרשמה לזכאות להגרלה הבאה, שתתבצע ביולי, וכבר החל מהיום ניתן להנפיק אישורי זכאות חדשים. ניתן להנפיק את אישורי הזכאות באופן מקוון או ברישום דיגיטלי מרחוק באמצעות מוקד החברות/שליחת מייל לאתרי החברות ללא צורך בהגעה פיזית לסניפים. עלות הנפקת אישור הזכאות לתכניות של 'דירה בהנחה' - 240 שקל והליך ההנפקה אורך עד 10 ימי עבודה. אישור הזכאות תקף לשנה ולאחר מכן יש להאריכו.
בכיר במשרד השיכון והבינוי על הגרלת הדירות המוזלות: לא צפינו את הטירוף
(צילום: נויל האריס)

זאב אלקין, שר הבינוי והשיכון אמר עם נעילת ההגרלה כי: "ההיענות הגבוהה מצד עשרות אלפי בתי אב להשתתף בהגרלות מוכיחה את הכמיהה של הזוגות הצעירים בישראל לעזרה מהמדינה ברכישת דירה בהנחה של מאות אלפי שקלים. החזרת ההגרלות לאחר שנתיים שלא היה סיוע לזוגות הצעירים הוא צעד אחד מיני רבים שאנו במשרד הבינוי והשיכון עושים".
אביעד פרידמן, מנכ"ל משרד הבינוי והשיכון הוסיף: "צפויות לנו הגרלות נוספות במהלך השנה בהן 20,000 יח"ד ואנו פועלים מסביב לשעון להגדיל מספר זה, במקביל אנחנו פועלים באפיקים נוספים להגדלת מספר השיווקים ויח"ד להשכרה ארוכת טווח. אני בטוח שהשנה הקרובה תהווה נקודת מפנה עבור הזוגות הצעירים במדינה".
ינקי קוינט, מנהל רשות מקרקעי ישראל אמר: "רשות מקרקעי ישראל תמשיך לפעול להגדלת היצע יחידות הדיור במטרה לתת מענה לביקושים. הגרלות נוספות הצפויות בעת הקרובה יאפשרו לזוגות רבים דיור בר השגה ובמחיר מופחת".