סגן הממונה על התקציבים לנושא מאקרו ותקציב, איתי טמקין, הודיע היום (שני) על סיום תפקידו, ומעבר למגזר הפרטי. יצוין כי מדובר בהתפטרות שנייה החודש מצמרת משרד האוצר. בראשית החודש הודיע על התפטרותו סגן הממונה הוותיק על השכר במשרד האוצר, מוחמד רחמאן.
טמקין כיהן בתפקידים משמעותיים באגף התקציבים, ובעשור האחרון הוביל את הליכי בניית ואישור התקציב, לרבות גיבוש מסגרות התקציב שהובילו לשיפור ניכר ומתמיד באיתנות הפיסקאלית של הממשלה, ואפשרו לה להתמודד עם המשברים הכלכליים שפקדו את המשק בשנים האחרונות.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
1 צפייה בגלריה
איתי טמקין
איתי טמקין
איתי טמקין
(צילום: דוברות משרד האוצר)
בתפקידו כסגן הממונה קידם מספר רב של רפורמות, כגון ביטול איגרות החוב המיועדות, העלאת גיל הפרישה לנשים, הבנקאות הפתוחה, פתיחת שוק התשלומים בישראל לתחרות, השלמת הפרדת חברות כרטיסי האשראי מהבנקים וביטולם של ביטוחי המנהלים.
לאחרונה הוביל גם טמקין את תכנית ההתאמות שאישרה הממשלה לצורך התמודדות עם ההשלכות התקציביות של מלחמת חרבות ברזל. בנוסף על יתר תפקידיו, אחראי טמקין על הקשר של אגף תקציבים עם חברות דירוג האשראי, וכן על הובלת המו"מ מול ההסתדרות בנוגע להסכמי השכר השונים.
טמקין, בעל תואר ראשון ושני בכלכלה מאוניברסיטת בן גוריון צפוי לסיים את תפקידו לאחר חקיקת תקציב המדינה לשנת 2024 בכנסת.
שר האוצר בצלאל סמוטריץ': "איתי טמקין הוא אחד האנשים המוכשרים במשרד האוצר ובשירות הציבורי בישראל בכלל. תענוג היה לעבוד איתו בכל שנותיי כחבר וועדת הכספים, ובשנה האחרונה כשר אוצר. איש חרוץ, חד וחדור מטרה, שתרם רבות למדינת ישראל ולכלכלה הישראלית".