בית המשפט למשפחה בקריות קיבל לאחרונה תביעה שהגישה אישה נגד בעלה לשעבר, ופסק כי גובה המזונות שהוא ישלם ייקבע בין השאר על סמך מכסת ביצים הרשומה על שמו כבן ממשיך של הוריו במושב. השופטת מאיה לוי דחתה את טענתו שלפיה מדובר ברישום פיקטיבי, והעמידה את הסכום החודשי על 2,000 שקל, בנוסף לפיצוי בסך 20.5 אלף שקל לאישה.
בני הזוג התגרשו לפני כשנתיים ונקבעו להם זמני שהות שווים עם בנם. האישה טענה באמצעות עו"ד ירון גרוס לפערי השתכרות משמעותיים, שכן היא מרוויחה כ-6,400 שקל נטו כשכירה, לעומת כ-12 אלף שקל שמרוויח בעלה. היא הוסיפה שיש לו הכנסות מהשכרת מכסת הביצים שרשומה על שמו, ולפיכך יש לחייב אותו במזונות חרף זמני השהות השווים.
1 צפייה בגלריה
ביצים שבורות
ביצים שבורות
אילוסטרציה
(צילום: shutterstock)
לדבריה, בהסכם הממון שערכו נקבע שרכוש שנצבר ממועד לידת הבן ועד למועד פקיעת הנישואין יהיה משותף. לכן, התעקשה, על בעלה לשעבר לפצות אותה בגין הכנסות שמקורן במכסת הביצים בתקופה זו.
מנגד טען הגרוש באמצעות עו"ד אריאלה רוזנטל סודרי שמכסת הביצים שייכת בפועל לאימו. לדבריו, מאחר שלאימו יש שתי מכסות ביצים, היא רשמה אחת מהן על שמו רק באופן פורמלי כדי לזכות בהנחה מהמדינה שמשולמת למי שמחזיק במכסת ביצים אחת.
הוא הוסיף כי לצד ההכנסות של אשתו לשעבר מעבודתה כשכירה, יש לה הכנסות מאפיית עוגות והיא אפילו אפתה עוגה בתשלום למכרה שלו. בנסיבות אלה, לטענתו, אין לחייבו במזונות.
אבל השופטת מאיה לוי קבעה שקיימים פערי השתכרות ויש מקום לפסוק מזונות חרף זמני השהות השווים. בקשר לטענת הגבר, שלפיה רישום מכסת הביצים על שמו הוא פיקטיבי ונועד לזכות בהטבה מהמדינה, היא הבהירה שבית המשפט לא ישתף פעולה עם "קומבינה" מעין זו.
היא הוסיפה שהגבר העלה טענות עובדתיות חלופיות בקשר למכסת הביצים הרשומה על שמו, וכי אין ספק שהיא שייכת לו באופן בלעדי. "הגרסאות השונות נועדו אך ורק להברחת נכסים והתחמקות מתשלומי מזונות", כתבה. בנסיבות אלה נקבע שבנוסף לשכרו, יש לו הכנסה נוספת בשיעור של כ-5,000 שקל לחודש.
עוד נקבע כי פוטנציאל ההשתכרות של האישה הוא 7,000 שקל בלבד, וכי אין לה הכנסות מעיסוק בקונדיטוריה. בפסק הדין צוין שניכר שהעוגה שנאפתה למכרה של הבעל הייתה אירוע חד פעמי שהוא עצמו יזם, ולא חלק מעיסוק פעיל של אשתו לשעבר.
בנסיבות אלה קבעה השופטת שהפרשי ההשתכרות עומדים על 21%-71% לטובת הגרוש. היא חייבה אותו לשלם מזונות חודשיים בסך 2,000 שקל עד שהילד יגיע לגיל 6, אז ירד הסכום ל-1,300 שקל.
בנוסף פסקה השופטת לטובת האישה פיצוי של 20,500 שקל בהתאם להסכם הממון בגין חלקה במכסת הביצים ממועד לידת הבן ועד למועד פקיעת הנישואין. בעלה לשעבר חויב בהוצאות משפט בסך 20 אלף שקל.
• לקריאת פסק הדין המלא – לחצו כאן • הכתבה בשיתוף אתר המשפט הישראלי פסקדין • ב"כ התובעת: עו"ד ירון גרוס • ב"כ הנתבע: עו"ד אריאלה רוזנטל סודרי • ynet הוא שותף באתר פסקדין