לבית המשפט המחוזי מרכז הוגשה השבוע בקשה דחופה להורות על כינוס אסיפות נושים לשם אישור הסדר חוב ותוכנית לשיקום כלכלי לחברת ישראמרין בנייה מודולרית, שהיא מהחברות הוותיקות בישראל בתחום הבנייה המודולרית. זאת על רקע הגשת הצעת רכישה על ידי חברת י.ח דמרי בנייה ופיתוח, שעל בסיסה מוצע הסדר החוב והתוכנית לשיקום כלכלי לחברה.
בשיטת הבנייה המודולרית, עד 80% מעבודות הבנייה מתבצעות לא באתר הבנייה עצמו אלא במפעל החברה. בין לקוחות החברה נמנים משרד ראש הממשלה, משרד הביטחון וחברות וגופים עסקיים ופרטיים.
1 צפייה בגלריה
 אתר בנייה
 אתר בנייה
אתר בנייה. המחשה
(LO-DESIGN/Pixabay)
החברה ציינה בפני בית משפט, באמצעות עו"ד שלום גולדבלט, כי היא זכיינית של החברה למשק וכלכלה למבני ציבור והיא מוכרת כמפעל חיוני של משרד הביטחון וביצעה בשנים האחרונות את עבודות הבנייה בקשר עם מערכת כיפת ברזל ועוד.
החברה טענה בפני בית המשפט כי אחד מיתרונות שיטת הבנייה המודולרית הוא קיצור משך זמן הבנייה. "המדינה והגורמים המקצועיים מבינים ומניחים שפתרון עיקרי למשבר הדיור הוא בנייה מודולרית. פועל יוצא שהחברה יכולה ועתידה להיות גורם מפתח וראש חץ בעניין זה שכן החברה היא בעלת הניסיון, הידע והמוניטין המובילים בארץ בתחום זה". מהבקשה שהגישה החברה עולה כי מחזור מכירותיה עמד בשנת 2020 על סך 85 מיליון שקל.
החברה פנתה במאי האחרון לבית המשפט בבקשה לעיכוב הליכים לשם גיבוש הסדר חוב לאחר שצברה חובות בסך כ-55 מיליון שקל, כש-42 מיליון שקל מתוכם היא חבה לבנק הפועלים (החוב כולל גם חוב בגין ערבויות ביצוע וערבות מדינה) המיוצג על ידי עו"ד מור נרדיה.
בית המשפט נעתר לבקשתה והוציא צו עיכוב הליכים ומינה את עו"ד אמיר פלמר כמנהל ההסדר. במסגרת הבקשה טענה החברה כי נקלעה למשבר תזרימי המצריך אותה להסדיר מחדש את חובותיה. בין השאר נטען כי משבר הקורונה והעדר תקציב ממשלתי הביאו את החברה למשבר תזרימי.
במסגרת הבקשה שהגיש בא כוח החברה בהסכמת מנהל ההסדר השבוע לבית המשפט, מצוין כי על פי ההסדר המוצע על פי הצעת דמרי, דמרי תשלם 10 מיליון שקל במזומן ובנוסף תשלם עד 3.5 מיליון שקל שיהווה את התמורה בגין המלאי. כמו כן, כל זכויות החברה בעבר כמו חובות כלפיה תישמרנה בידי הנאמן להסדר ותשמשנה כמקור לתשלום לנושי החברה. בנוסף, הבעלים מתחייבים להעמיד סכומים בהיקף מיליוני שקלים לטובת ההסדר ולצורך קבלת הפטר אישי מערבויותיהם לחברה. את עובדי החברה מייצג עו"ד אופיר רונן ואת י.ח דמרי עו"ד דנית רימון.