בנק ישראל הורה לבנקים לגלות רגישות יתר במקרים של פניות משפחות לסגירת חשבונות בנק של יקיריהם החיילים שנפלו בקרב, או אזרחים חטופים שנרצחו, ומקרים רגישים וכואבים דומים. ההוראה ניתנה בעקבות פניה מרגשת וכואבת של אזרחית, ציפורה חלפון, יו"ר מתנדבי האגודה למען החייל בבאר שבע, שציטטה מתוך פוסט כואב אב של חייל שציער אותו מאד הנוסח של טופס שעליו התבקש לחתום בבנק, כאשר ביקש לסגור את חשבונו של הבן החייל שנפל בקרב ברצועת עזה.
האב, אבי הרוש, אביו של הלוחם ריף הרוש ז"ל מקיבוץ רמת דוד, לוחם בהכשרה בבית הספר לקומנדו, בעוצבת הקומנדו, שנפל בקרב בדרום הרצועה בשנה ה-20 לחייו. כאשר הגיעו האב והאם לבנק כדי לסגור את חשבון הבנק של בנם המנוח, נוסח הטופס שקיבלו לידיהם והיה עליהם לחתום בו, כלל את המשפט "נמחק מרשומות הבנק".
1 צפייה בגלריה
סמל ריף הרוש ז"ל
סמל ריף הרוש ז"ל
סמל ריף הרוש ז"ל ואביו אבי
(באדיבות המשפחה)
האב לא התלונן בבנק, אולם כתב פוסט כואב על מה שעבר עליו בעקבות נפילת בנו, ובו ציין את המשפט הפוגע/כואב שכלול בטופס הבנק.
חלפון ראתה את הפוסט ופנתה מיד לנגיד בנק ישראל, פרופ' אמיר ירון, במכתב עם בקשה לשנות את נוסח המסמכים הפוגעים, אמנם ללא כוונה, בבני משפחות החיילים ההרוגים: "בעקבות פוסטים של הורים ובני זוג שסיפרו שהדבר שהכי שבר את הלב אחרי מות הבן או הבת היה כאשר הגיעו למעמד סגירת חשבון הבנק של בנם ושם קיבלו את נוסח הטופס שבו נכתב 'נמחק מרישומות הבנק'"
האב כתב בפוסט הנוגע ללב שפרסם, בין היתר: "היום מחקו את חשבון הבנק שלך. כן, כן, ריף. שמעת נכון. מחקו אותך מרשימות הבנק. החשבון שפתחת בגיל 14. אותו חשבון שנהגת להפקיד בו כסף מכל העבודות שעבדת, החשבון שידעת בדיוק כמה אתה מוציא ממנו, החשבון הזה נמחק היום. פוף. ריף הרוש כבר לא קיים בבנק הזה. אמא ואני הגענו לסניף. ביקשו מאיתנו להגיע עם צו הירושה שלך ולחתום על סגירת ומחיקת החשבון. ואני התחלתי לבכות. איך לעזאזל זה הגיוני, ריף?"
בעקבות מכתבה הכואב של חלפון התייחסו לעניין מיד ברגישות בפיקוח על הבנקים ובדקו עם כל הבנקים את נוסח הטפסים. התברר שבחלקם אכן הנוסח היה, שלא בכוונה כמובן, כזה שיכול לפגוע בבני משפחת החייל ההרוג או האזרח שנרצח במלחמה. בנק ישראל ביקש לפיכך מהבנקים לגלות רגישות יתר ולשנות את נוסח הטופס, כמובן עם הכללת העובדה שהחשבון נסגר.

בעקבות זאת התקשרו בני משפחת החייל ז"ל, שבעקבות הפוסט שלו נעשתה הבדיקה וניתנה ההוראה לנגיד בנק ישראל ולאנשי צוות לשכת הנגיד, וביקשו אתמול להודות להם על גילוי הרגישות והמענה המהיר לפניית יו"ר האגודה למען החייל בבאר שבע.
חלפון, שכאמור פנתה לנגיד בנק ישראל, אמרה כי "הפוסט של אבא של ריף נגע לי בלב, הרגשתי אגרוף לבטן. גם כבת למשפחה שכולה שאיבדה שני בני משפחה, ישי פיטוסי בן דודי מגולני שנרצח ב- 7 באוקטובר בנחל עוז, ואדר גבריאל מסיירת גבעתי שנהרג לפני שבועיים. אני יודעת מה זה. הורים דיברו איתי שאחד הדברים שהכי שברו אותם היה להגיע לבנק, ולקבל את ההודעה "הרשומה נמחקה". הכיתוב הזה נורא נורא קשוח. זה כאב וצרב לי אבל לי ייחסתי לזה חשיבות של ממש, שזה עד כדי כך קשה. הרי מה קשה יותר מלאבד ילד? ואז ראיתי את הפוסט ופניתי לנגיד בנק ישראל. אחרי 10 דקות, לא יותר, הם חזרו אליי ובודקים את האירוע. הם הראו נכונות לתקן והבינו שיש פה אירוע שאולי לא נתנו עליו את הדעת. הבוקר אבא של ריף התקשר והודיע שהחליטו להשאיר את החשבון של ריף כחשבון נאמנות, אליו יגיעו תרומות להנצחתו. הוא אמר שיש עוד משפחות כאלה".