בשורה לחובבי הארי פוטר: חנות ענק תיפתח בקרוב בעזריאלי ת"א - והיא תהיה חנות קבועה. היא תיפתח בעקבות ההצלחה של חנות הפופ-אפ בעזריאלי שרונה, שנפתחה כחנות זמנית באוקטובר, רגע לפני המלחמה. היא תמוקם במקום חנות מיניסו שנסגרה, כשגם במיניסו מתכוונים למכור פריטים עם דמויות של המותג.
למרות התקופה הקשה, החנות הזמנית של מותג הספרים והסרטים בעזריאלי שרונה הצליחה עד כדי כך - שפעילותה הוארכה משלושה חודשים ליותר מחצי שנה. כעת, כאמור, תיפתח חנות קבועה בקניון מרכזי יותר: עזריאלי ת"א. החנות היא יוזמה של עזריאלי יחד עם LDI וחברת גיקס יבואנית המוצרים שמתפעלת את החנות ובאישור חברת WB העולמית.
3 צפייה בגלריה
הארי פוטר ישראל
הארי פוטר ישראל
חנות הפופ-אפ של הארי פוטר ישראל. החנות שתיפתח בעזריאלי ת"א תהיה קבועה
(צילום: מירב קריסטל)
בחנות הארי פוטר בשרונה נמכרים מוצרים שממותגים תחת המותג הרשמי הארי פוטר, כמו ממתקים, כלי כתיבה, מחברות, ספלים, שרביטים לפי דמויות, בובות, גלימות, בגדים בצבעי הבתים של הוגוורטס, משחקים, מחזיקי מפתחות ועוד. היא מזכירה את החנויות של המותג בניו יורק ובלונדון – אם כי מגוון ואופי המוצרים בה שונה. המחירים בה לא נמוכים. היבואן מוכר חלק ממוצרי הארי פוטר גם ברשתות אחרות, כמו רשת הפנינג למשל.
3 צפייה בגלריה
הארי פוטר ישראל
הארי פוטר ישראל
מזכירה את החנויות של המותג בניו יורק ובלונדון. הארי פוטר ישראל
(צילום: מירב קריסטל)

מה קרה לרשת מיניסו?

כאמור החנות תמוקם במקום החנות הגדולה של רשת מיניסו (330 מ"ר) בעזריאלי - שכרגע סגורה. החנות, שנפתחה בעזריאלי ב-2018, הייתה חנות הדגל של הרשת בישראל, החנות הראשונה שנפתחה בארץ בהשקעה של כ-2 מיליון שקל. מיניסו סגרה לאחרונה חנויות נוספות בקניוני עזריאלי: בעזריאלי גבעתיים (שם ייפתח במקומה סניף KFC), בקניון גירון באשקלון ובראשונים והיא התכווצה מ-23 סניפים ב-2022 (כשההבטחה הייתה ל-50 סניפים) ל-16 חנויות בלבד כיום.
לפי נתי פזו אחד מבעלי החברה, "הרשת תפתח 4 חנויות נוספות, אנחנו מקווים שזה ייסגר בזמן הקרוב. הרשת לא במגמת התכווצות. אנחנו מתאימים את הגדלים של הסניפים ואת שכר הדירה שלהם לרוח התקופה. לא היה היגיון להחזיק 330 מ"ר בשכר דירה כזה גבוה בתקופה הזאת. בכל מקום בו העומס על שכר הדירה הוא לא הגיוני אנחנו יוצאים. כשחתמו על החוזים האלה לפני כמה שנים לקחו בחשבון מציאות מסוימת וכשהמציאות לא מתאימה – משנים גדלים ומיקומים. סיימנו לסגור את הסניפים הבעייתיים".
3 צפייה בגלריה
פתיחת סניף מיניסו בישראל בעזריאלי תל אביב
פתיחת סניף מיניסו בישראל בעזריאלי תל אביב
כרגע סגורה. פתיחת סניף מיניסו בעזריאלי תל אביב ב-2018
(צילום: מירב קריסטל)
מיניסו היא רשת סטוק סינית של מוצרי פופ ומוצרים לבית בסגנון יפני. יש לה ייתרון מול רשתות סטוק אחרות בזכות העיצוב הייחודי, בטח אחרי סגירת סניפי רשת דייסו היפנית בישראל. למרות זאת, בשנים האחרונות יש לה תחרות מצד מותגים כמו פליינג טייגר הדנית, האפי למון, פופסי ורשתות דומות. יש לה שיתופי פעולה עם מותגים כמו מארוול, דיסני, מיינקראפט, BT21, הלו קיטי וסנופי והיא מוכרת מוצרים כמו סכו"ם ומגבות לצד אוזניות וכבלים לאייפון.
תזכורת: פתיחת סניף ראשון של מיניסו בישראל

מיניסו סבלה כמו כל השוק בתקופת הקורונה ובמלחמה. הבעלים של הרשת כיום לצד פזו הם ניר יעקובוב וגונן כהן, חברת המימון החוץ בנקאי מכלול וחברת פועלים אקוויטי. לפי פזו, "המותג העולמי עשה שינוי מאוד גדול בשנה האחרונה. הם העבירו 80% מהייצור שלהם למותגים. המנכ"ל שלנו היה בהשקה של הארי פוטר בסין לפני פסח, יש לא מעט סחורה של הארי פוטר בדרך למיניסו ישראל ויש עוד הרבה הפתעות בדרך".