נכים לא ישלמו את אגרת הגודש בכניסות לגוש דן עם הפעלת התוכנית. כך החליטה הערב (ה') ועדת השרים לחקיקה שהחריגה אותם מהחוק, ערב הבאת חוק ההסדרים כולו בעוד פחות משבועיים לאישור מליאת הכנסת בקריאה ראשונה.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
זהו למעשה השינוי הבולט היחיד בחוק ההסדרים המקורי שאושר הערב בוועדת השרים לחקיקה. לפני יומיים כבר הוחלט להוציא מהחוק את חובת הדיווח על השכרת דירות בארץ.
1 צפייה בגלריה
הנכים חוסמים את הכניסה לירושלים מגשר המיתרים
הנכים חוסמים את הכניסה לירושלים מגשר המיתרים
הנכים חוסמים את הכניסה לירושלים מגשר המיתרים
(צילום: דוברות קבוצות מאבק הנכים)
לעומת זאת ובניגוד להערכות שונות, אישרה ועדת השרים לחקיקה להכליל בחוק ההסדרים את כל הרפורמה ברגולציה, ללא שינויים.
כעת ההערכות הן ששינויים נוספים יבוצעו רק לאחר אישור הכנסת את התקציב בקריאה ראשונה. בין השאר, ידרשו חברות כנסת להוציא מהחוק את העלאת גיל הפרישה לנשים ולחוקק אותו בנפרד.
חוק נוסף שמעורר מחלוקת ועשוי במהלך הדיונים בכנסת לצאת מהחוק לחקיקה נפרדת, אם בכלל, הוא פתיחת כל ענף החקלאות ליבוא מתחרה לתוצרת החקלאית המקומית.

פורר: "מונופול הלול מתנגד לרפורמה"

בהקשר ישיר לכך, הוויכוח בין האוצר ומשרד החקלאות לנציגי החקלאים על אודות הרפורמה המתוכננות ממשיך לעורר סערה. שר החקלאות, עודד פורר, אמר אתמול בריאיון לאולפן ynet: "שינינו חלק מהדברים שהגיעו לחוק ההסדרים כתוצאה מהערות החקלאים, יש שיג ושיח אמיתי. בענף הלול נכנסים הנציגים ואומרים 'לא תהיה רפורמה'. זה לא ברמה של שיח שאומר מה אנחנו רוצים ומה צריך לעשות".
השר פורר: הרפורמה תציל את החקלאות הישראלית, לא פחות
(צילום: סטס קופולו)
"אני חושב שצריך לפרק את המונופול בענף הלול", הוסיף פורר. "ביום הראשון שלי במשרד אמרו לי תחתום על העלאת מחירי הביצים ב-6.5%. כשביקשתי לבדוק את הנושא, אמרו 'לא צריך להעלות את מחיר הביצים, אנחנו מוכנים להוריד אותם בעוד ארבע אגורות'. כלומר, ברקע שאתה מאיים בתחרות, אפשר להוזיל. צריך להבין במה מדובר פה - זה שוק שמונהל בצורה סובייטית, עם קומבינות, שאנשים מחלקים בינם לבין עצמם מכסות ומי שמשלם זה הצרכן".
לדבריו, "במדינת ישראל יש 2,800 מכסות - כלומר רישיון לגידול ביצים. 45% מתוכם בכלל לא מגדלים ביצים, אלא רק משכירים את הרישיון הזה. אתה לא חקלאי בכלל, אתה מגדל ומקבל כסף על מי שכן מגדל.
"בסוף, המונופול רוצה לשמור על עצמו כמונופול. יושבים מגדלי הביצים במועצת הלול ועושים הגרלה מי יקבל עוד מכסות של גידול ביצים ומחלקים את המכסות למי שנמצא קרוב לצלחת. הם אלה שמתנגדים לרפורמה", טען השר פורר.