משרד הבינוי והשיכון הודיע היום (ה') כי פתח בהליך מנהלי בסך 1.7 מיליון שקל מול חברת יורו סיטי בגין חשד לעבירות חוק מכר חוק מכר בפרויקט תמ"א 38/1 (חיזוק ותוספת) ברחוב רש"י 40 בראשון לציון. זאת לאחר שמידע שהתקבל אצל הממונה על חוק המכר במשרד, עמית גריידי, מצביע על חשד כי כספים רבים נגבו מרוכשי דירות בניגוד להוראות החוק.
בחודשים האחרונים קיים גריידי חקירה בנושא עסקאות שביצעה החברה, שהעלתה חשדות הנוגעים לגביית כספים בניגוד להוראות החוק. במשרד השיכון מציינים כי עם קבלת תוצאות החקירה הם ניסו לאתר את בעלי החברה במגוון ערוצים במטרה לקבל מהם תשובות, אך ניסיונות אלו לא צלחו ועד כה לא אותרו בעלי החברה.
1 צפייה בגלריה
אתר בנייה
אתר בנייה
אתר בנייה. אילוסטרציה
(צילום: shutterstock)
החשדות אשר עלו בחקירה נוגעים לגביית כספים שנעשתה ישירות בין ארבעה רוכשים לחברה היזמית, מבלי שהכספים עברו בחשבון ייעודי לפרויקט, תוך רישום הערות אזהרה שאינו תואם את החוק. בכך, גבתה החברה כספים בניגוד להוראות החוק וחשפה את הרוכשים לסכנה של איבוד כספם. על כן, נפתח הליך מנהלי לבירור נסיבות העניין.
בשלב זה, כאמור, הבדיקות מתמקדות בפרויקט החברה בראשון לציון שנמצא בשלבי סיום ונמכרו בו 13 דירות חדשות החל מיוני 2018 ועד היום. לדברי גריידי, "רוכשי דירות בפרויקטים השונים של החברה, או כאלה המשווקים על ידה, החוששים כי כספים הועברו לחברה או לבעליה בניגוד לחוק, מתבקשים ליצור קשר עם יחידת חוק המכר במשרד הבינוי והשיכון".
מנכ"ל משרד הבינוי והשיכון, אביעד פרידמן, מסר: "משרד הבינוי והשיכון עושה מאמצים להגן על כספם של רוכשי דירות בישראל. בכל מקום בו נבין כי כספי רוכשי דירות נמצאים בסיכון, נפעל מול יזם הפרויקט בכל הכלים שברשותנו. המשרד מדגיש את החשיבות של ביצוע תשלומים בהתאם לחוק המכר ותקנותיו. האחריות לעמידה בחוק היא של מוכרי הדירות, אך גם הרוכשים נדרשים למודעות בנושא ומומלץ להתייעץ עם עו"ד בכל ביצוע עסקת רכש דירה. יחידת חוק המכר זמינה לשאלות הציבור".