בית המשפט המחוזי בתל אביב מינה היום (רביעי) נאמן לחברת אולסייל.קום המפעילה את אתר הסחר הוותיק אולסייל, לאחר שצברה חוב של כ-18 מיליון שקל. לתפקיד הנאמן מונה עו"ד גיא גיסין. השופטת נועה גרוסמן הוציאה גם צו לפתיחת הליכים בעניינה של החברה במתווה של שיקום. כמו כן, ניתן צו לעיכוב הליכים אישיים בעניינו של בעל השליטה, יאיר שמש, ככל שההליכים הללו נובעים מהתחייבויותיו כלפי החברה. את התיק מטעם אולסייל הוביל עו"ד אמיר דולב, שותף במשרד עוה"ד מיתר.
אולסייל הוא אחד מאתרי הסחר הראשונים והוותיקים בישראל המהווה פלטפורמה אינטרנטית לשיווק ומכירה של מגוון רחב של מוצרים, דרך אתר האינטרנט שלו. החברה מתמחה בעיקר בתחום מוצרי החשמל והאלקטרוניקה אך משווקת מוצרים רבים גם בקטגוריות נוספות כגון ריהוט, מוצרי טקסטיל ועוד. מנספחים שצורפו לבקשה שהגישה החברה עולה כי מכירות האתר בשנת 2023 עמדו על כ-50 מיליון שקל.
1 צפייה בגלריה
אולסייל
אולסייל
אולסייל
(צילום מסך מתוך אתר אולסייל)
חברת אולסייל.קום פנתה לפני כשבוע לבית המשפט המחוזי בתל אביב לאחר שצברה כאמור התחייבויות של כ-18 מיליון שקל. במסגרת הבקשה המקורית שהגישה החברה נטען כי בבסיס ההסדר עומד הסכם רכישת פעילותה של החברה עם חברת לאסטפרייס. "במסגרת ההסכם, שכבר קיבל את אישור רשות התחרות וככל שיאושר במסגרת הליך זה ניתן יהיה להוציאו לפועל באופן מיידי, הרוכשת תרכוש את פעילות החברה, ובתמורה תשלם לחברה סך של 3% ממחזור המכירות החודשי שלה ולא פחות מסך של 750 אלף שקל בשנה".
ביוני פורסם ב"כלכליסט" כי ניופאן רוכשת את אתר הסחר באמצעות אתר הסחר לאסט פרייס, שבו היא מחזיקה 56% מהמניות לצד קבוצת ידיעות אחרונות שמחזיקה 24% וחברת מלשי עם 20% נוספים. יודגש כי לפי הסכם המכירה לאסטפרייס רוכשת אך ורק את זכויות אולסייל בפעילות הנמכרת ואין היא מקבלת על עצמה כל חוב או התחייבות של אולסייל. עו"ד אילן שביט, המייצג את חברת לאסט פרייס, הגיש עמדה לבית המשפט לפיה חברת אולסייל ולאסט פרייס התקשרו בהסכם מותלה לרכישת פעילות אתר האינטרנט של אולסייל וכי ההסכם לא נכנס לתוקף והוא טעון התאמות הכרחיות. עוד ציין כי לאסט פרייס אינה נמנית עם נושיה של אולסייל וכן כי החברה ובעלי השליטה בה אינם בעלי עניין בה.
יש לציין כי בתחילה הגישה החברה את הבקשה לפי תיקון 4, אולם לאור הסכמות עם הממונה על חדלות פירעון הוחלט בהסכמה לפנות להליך של פתיחת הליכים לצורך שיקום ומינוי נאמן. את הממונה על חדלות פירעון בתיק ייצג עו"ד אילון בריל.