חברת HOT ממשיכה להעלות מחירים במרץ: הפעם היא תחל ביולי לגבות תשלום של 14.90 שקל לחודש על VOD ללקוחות NEXT TV - שירות הטלוויזיה על גבי האינטרנט של החברה, כששאר המתחרות בתחום - סטינג TV של yes, סלקום TV ופרטנר TV - לא גובות תשלום על VOD, ובעולם הטלוויזיה על גבי האינטרנט השירות הזה מעולם לא נמכר כשירות נפרד עליו נגבה תשלום במיוחד.
HOT עושה זאת אחרי שכבר הודיעה שב-1 ביוני תעלה ב-8.5-1 שקלים מחירי ערוצי וחבילות תוכן, כמו הערוצים הטורקיים וערוצי ילדים.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
2 צפייה בגלריה
ההודעה שהוט שלחה ללקוחותיה
ההודעה שהוט שלחה ללקוחותיה
ההודעה שהוט שלחה ללקוחותיה
שירות VOD מורכב מערוצי בסיס, חבילות ערוצים להוספה ו-VOD - ספריית תוכן. חלק מהתכנים בספריות האלה ניתנים בתשלום אבל בשירותי טלוויזיה על גבי האינטרנט החברות לא גובות תשלום חודשי על הגישה ל-VOD. עד עכשיו.
הדבר נודע אחרי ש-HOT שלחה הודעה ללקוחות NEXT TV ובה נמסר להם כי "החל מ-1 ביולי, שירות ה-VOD יהיה כרוך בדמי מנוי חודשיים בסך 14.9 שקל. המחיר עשוי להתעדכן מעת לעת. תוכל להסיר את השירות בכל עת באמצעות השלט או בפנייה לשירות הלקוחות".

התייקרויות של עד 16.5%

ההתייקרויות ינועו בין 12.5% ל-16.5%. למשל, חבילת דאבל או טריפל טלוויזיה ואינטרנט במהירות 300 מגה שנמכרת ב-108.9 שקל לחודש במשך שנה (79.90 שקל + ראוטר ב-29.90 שקל) תתייקר ל-123.8 שקל לחודש במשך שנה: התייקרות של כ-14% עם הראוטר ושל 19% בלעדיו.
חבילה דומה, שכוללת גם ערוצי ספורט וילדים שנמכרת ב-118.90 שקל לחודש - תתייקר ל-133.8 שקל בחודש, עליית מחיר של 12.5% עם ראוטר, ושל 16.5% ללא ראוטר. החברה מספקת סטרימר אחד בחבילה. חלק מהמתחרות מספקות שניים.
המחירים לא כוללים עלות התקנה חד פעמית של אינטרנט סיבים אופטיים: 169 שקל או 499 שקל לבית פרטי. מי שרוצה מהירויות קצת יותר מרשימות יצטרך לשלם עוד: שדרוג ל-600 מגה יוסיף לחבילה עוד 25 שקל ושדרוג ל-1 גיגה: 35 שקל לחודש.
בחבילות דאבל אינטרנט וטלוויזיה, NEXT TV עדיין משתלמת למרות עליית המחיר, כשהמתחרות מוכרות במחיר גבוה ממחירי NEXT TV. המתחרות מוכרות טריפל בהחל מ-159.9 שקל לחודש, אם כי הן כוללות בטריפל גם טלפון קווי ו-HOT לא כוללת שירות זה ב-NEXT TV.
מהוט נמסר: "NEXT TV מציע מגוון תוכן רחב והאיכותי ביותר בישראל. בשל התייקרויות במחירי התוכן, הפקות המקור בארץ ובחו״ל ותפעול המערכים הטכניים, החברה תחל ביום ה-1.7 לגבות תשלום עבור שירות ה-VOD של NEXT TV אשר יעמוד על סכום של 14.90 שקל לחודש. הוט מחויבת להמשיך ולספק ללקוחותיה את הטלוויזיה המובילה בישראל עם התכנים האיכותיים, המגוונים והטובים ביותר".
מירב קריסטל, כתבתינו לענייני צרכנות על גל עליות המחירים
(צילום: ירון ברנר )