בנק ישראל הודיע הבוקר (חמישי) באופן חד משמעי כי ביטול שטר ה-200 שקלים אינו עומד על הפרק. "אין בכוונת נגיד בנק ישראל להפעיל את סמכותו ולפעול לביטול שטר כלשהו או לשינוי תמהיל השטרות שבמחזור".
עוד הוסיפו בהודעת בנק ישראל כי "הסמכות לביטול שטרות על פי חוק הינה של נגיד בנק ישראל. על אף העלאת הנושא, לא הוצג לנגיד צידוק מקצועי מבוסס דיו לביטול שטר כזה או אחר. נדגיש כי שטר ה-200 שקלים שבמחזור, בדומה ליתר השטרות והמטבעות, ממשיכים וימשיכו לשמש כסדרם".
1 צפייה בגלריה
שטר ה-200 שקלים
שטר ה-200 שקלים
שטר ה-200 שקלים
(צילום: מתוך אתר בנק ישראל)
מדובר למעשה בסוף פסוק סופי לסוגיה. לא תהיה ועדה לבחינת הנושא כפי שהציע ראש הממשלה, כאשר ההודעה מבהירה כי ביטול השטר היא בסמכותו הבלעדית של בנק ישראל העצמאי. בנק ישראל כבר התייחס לסוגיה בתחילת השבוע וטען כי עדיין לא הוצג לא צידוק לביטול השאר, אך פרסום ההבהרה הנוספת כעת נועד לשים סוף למתח המיותר ולהמרות של שטרות ה-200.
מבטלים את שטר ה-200 שקלים?

בימים האחרונים, לאחר שנודעה כוונתו של ראש הממשלה לקדם את ביטול השטר, צ'יינג'ים החלו לדווח על מחסור בדולרים בשל הבהלה שיצר הדיווח. בצ'יינג'ים אמרו אתמול ל-ynet: "אנשים שרוצים לשמור על מזומן ‏מעוניינים בכמה שפחות שטרות, אז עוברים לדולרים", וגם בבנק הדואר אישרו: "יש עלייה של ‏פי 3 בהמרה למט"ח"‏.
לטענת בנק ישראל, ההמרות בימים האחרונים היו בהיקף מצומצם מאוד, אולם עדיין בבנק המרכזי החליטו לשים סוף למהומה סביב הסוגייה ולהודיע באופן סופי כי אין בכוונתם לקדם את המהלך.