שורה של סלבריטאים, ביניהם השחקנית לינדזי לוהן והראפר אייקון, נאלצו לשלם קנסות של מאות אלפי דולרים כדי לסגור תביעות שהוגשו נגדם על ידי הרשות לניירות ערך בארצות הברית, בטענה שקידמו השקעות בקריפטו למיליוני העוקבים שלהם ברשתות החברתיות, מבלי לחשוף שהם מקבלים על כך תשלום.
עוד ברשימת הסלבריטאים: הזמר ני-יו (שאפר צ'ימר סמית'), הראפר ליל יאכטי (Miles Parks McCollum) והמתאגרף וכוכב הרשת ג'ייק פול. כולם הסכימו לשלם יחד יותר מ-400 אלף דולר, כך אישרה הרשות.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו והאזינו לתוכנית כסף חדש ב-ynet radio
1 צפייה בגלריה
לינדזי לוהן
לינדזי לוהן
לינדזי לוהן
(צילום: AFP)
יש לציין כי אף אחד לא הודה או הכחיש את ממצאי הרשות כחלק מההסדר שהושג. שני סלבריטאים נוספים שהוזכרו בתביעות, הראפר סולג'ה בוי (דיאנדרה קורטז וויי) והזמר אוסטין מאהון, לא הגיעו להסדר והתביעות נגדם נמשכות.
לטענת נציגי לוהן, הרשות פנתה אליה במרץ 2022, ולטענתם השחקנית כלל לא הייתה מודעת לתביעה נגדה והסכימה לשלם את הקנס כדי לסיים את הפרשה. סך הכל שילמה השחקנית קנס של 30 אלף דולר.
לפי התלונה שהוגשה לבית המשפט הפדרלי בניו יורק נגד אותם סלבריטאים, הטענה הייתה כי שולם להם כסף על מנת שיקדמו ניירות ערך של נכסי קריפטון שהוצעו למכירה על ידי שלוש חברות בבעלות אזרח סיני בשם ג'סטין סאן. "למרות שהסלבריטאים קיבלו תשלום כדי לקדם את ניירות הערך, הפרסומים שלהם ברשתות החברתיות לא חשפו שהם נהנו מתשלום על כך", נכתב בתביעה. "לפיכך, הציבור הוטעה להאמין שלסלבריטאים האלה יש עניין אובייקטיבי בניירות הערך, ושהם לא פרסמו אותם עבור תשלום".
לא מעט סלבריטאים וספורטאים השתמשו בחשיפה שלהם ברשתות החברתיות בכדי לקדם מטבעות קריפטוגרפיים בשנים האחרונות, כולל מאט דיימון, טום בריידי וריס ווית'רספון. אבל לעשות זאת, כאמור, מבלי לעדכן שהם מקבלים על כך תשלום, מהווה עבירה לכל דבר. בסתיו הקודם קים קרדשיאן נאלצה לשלם קנס של מיליון דולר כדי להסדיר תביעה דומה נגדה. בשנת 2020 השחקן סטיבן סיגל שילם יותר מ-300 אלף דולר כחלק מהסדר דומה, והרשות אף אסרה עליו לקדם השקעות למשך שלוש שנים.