רשות המיסים עצרה לחקירה תושב נתניה, שחשוד באי דיווח על חשבונות בנק בחו"ל שבהם נמצאו מעל ל-20 מיליון שקל, ובהעלמת הכנסות משכר דירה. החשוד הובא בפני השופט, סגן הנשיא עופר נהרי בבית משפט השלום בבת-ים, ושוחרר בערבות ובתנאים מגבילים.
מבקשת המעצר עולה כי החקירה ע"י פקיד שומה חקירות מרכז, בליווי הרשות לאיסור הלבנת הון ומימון טרור במשרד המשפטים, נפתחה בעקבות הופעת שמו של החשוד ברשימת ישראלים המחזיקים חשבונות בנק בחו"ל, ולאחר קבלת מידע לפיו אינו אינו מדווח עליו. במהלך החקירה התברר כי לחשוד יש מספר חשבונות בנק, חלקם תחת נאמנות, ובחשבונות אלה מופקדים מעל 20 מיליון שקל במטבעות זרים.
מדובר באחד הסכומים הגבוהים ביותר שדווחו לרשות המיסים על חשבונות ישראלים בחו"ל מאז שהחלו חילופי המידע לפני שנים אחדות.
1 צפייה בגלריה
רשות המסים בישראל
רשות המסים בישראל
רשות המסים בישראל
(צילום: יובל חן)
עוד עלה מהחקירה כי הנאמן באותה נאמנות הוא נהג מונית, שחשב שהנאמנות סגורה או לא יצאה לפועל, ועל כן אינו זכאי לתמורה מהחשוד. מכיוון שמדובר בנאמנות המוגדרת כנאמנות של תושבי ישראל, פקודת מס הכנסה מחייבת דיווח על הכנסות שנבעו לנאמנות וכן על משיכות וחלוקות שבוצעו מהנאמנות לנהנים.
בנוסף, התעורר חשד כי החשוד מפצל את ההכנסות שלו משכר דירה למסלולים שונים, ובדרך זו מסיט חלק מההכנסות החייבות במס למסלול שלכאורה פטור ממס. במסגרת החקירה, נערכו חיפושים אצל מספר רב של מעורבים בפרשה, כשהחשוד ואנשים נוספים מסרו את גרסתם לחוקרים.
רשות המיסים ממשיכה לקבל דיווחים על ישראלים שמנהלים חשבונות בנק במיליוני דולרים במטבעות שונים בחו"ל ונמנעים מלדווח על כך. את הפרטים מקבלת הרשות במסגרת הסכם לחילופי מידע בין ישראל למדינות שונות בעולם.