26 המנכ"לים של משרדי הממשלה מביעים תמיכה במנכ"לית משרד החקלאות, נעמה קאופמן-פס, בעקבות הקמפיין שמוביל נגדה אבשלום (אבו) וילן, מזכ"ל התאחדות חקלאי ישראל בקריאה לפטרה וזאת בעקבות טענות מצידו על האזנות סתר ופגיעה בפרטיות.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
הפרשה החלה בעקבות חקירה שמתנהלת בנציבות שירות המדינה נגד סמנכ"ל בכיר במשרד החקלאות צביקה כהן בחשד שהדליף מידע וייעץ לחקלאים במהלך המשא ומתן על הרפורמה בחקלאות. במסגרת החקירה נתגלו מסרונים ששלח כביכול כהן לחקלאים במהלך המשא ומתן.
1 צפייה בגלריה
מנכ"לית משרד החקלאות, נעמה קאופמן-פס, שר החקלאות, עודד פורר ומזכ"ל התאחדות חקלאי ישראל, אבשלום אבו וילן
מנכ"לית משרד החקלאות, נעמה קאופמן-פס, שר החקלאות, עודד פורר ומזכ"ל התאחדות חקלאי ישראל, אבשלום אבו וילן
מנכ"לית משרד החקלאות, נעמה קאופמן-פס, שר החקלאות, עודד פורר ומזכ"ל התאחדות חקלאי ישראל, אבשלום אבו וילן
(צילום: קובי קואנקס, ענבל מרמרי)
בניסיון להסיט את תשומת הלב מהחקירה נגד הסמנכ"ל פתח אבו וילן בקמפיין נגד המנכ"לית. בין השאר, הגיש תלונה נגדה במשטרה, ללשכת עורכי הדין (מנכ"לית משרד החקלאות היא עו"ד פעילה) ולשר החקלאות. בתלונה טען כי במהלך מו"מ שהתקיים בין נציגי ארגוני החקלאים, בהם וילן, לבין משרדי החקלאות והאוצר, מנכ"לית משרד החקלאות, או מי מטעמה מעובדי המשרד, עמדה מאחוריו וצילמה את מסך הטלפון הנייד שלו. בשל כך, דרש וילן משר החקלאות לפטרה לאלתר על רקע האזנת סתר ופגיעה חמורה בפרטיות.
בעקבות הקמפיין הזה, פנו כל המנכ"לים של משרדי הממשלה ובראשם מנכ"לית משרד רה"מ נעמה שולץ במכתב ליועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה ונציב שירות המדינה דניאל הרשקוביץ ובו גיבו באופן מלא ומוחלט את נעמה קאופמן-פס.
"אנו עדים למתקפה חמורה וחסרת תקדים שמתנהלת נגד מנכ"לית משרד החקלאות מתוך מטרה להשחיר את שמה ולפגוע בה אישית", נכתב. "אנו מנכ"לי המשרדים מבהירים כי נחצה קו אדום שאנו מסרבים לקבל. אנו עומדים מאחורי חברתנו המנכ"לית וחשים שאט נפש מן הקמפיין שמתנהל נגדה בגין חובותיה המקצועיים".
עוד כותבים המנכ"לים: "הניהול הממשלתי מורכב הוא, וידוע כי מרבית עובדי המדינה עושים שליחותם נאמנה עבור הציבור במדינת ישראל והם עובדים מסורים, מקצועיים ונאמנים. קיומם של חילוקי דעת ואתגרים ניהוליים בהם חובתינו לטפל לא יכולה להוות עילה להשתלחות אישית ומתוכננת נגד מנכ"ל משרד ממשלתי מתוך מטרה להרתיעו בשליחותו הציבורית למען מדינת ישראל. יושרה, אמינותה ומקצועיותה של חברתנו אינה מוטלת בספק וכל אחד מאיתנו עומד מאחוריה איתן. אנו כמנכ"לים נמשיך להוביל את שליחותנו הציבורית ללא מורא ופחד ולמען אזרחי ישראל".
בין החותמים: מנכ"ל משרד האוצר רם בלינקוב, מנכ"ל משרד הבריאות נחמן אש, מנכ"ל משרד המשפטים ערן דוידי, מנכ"ל משרד הפנים יאיר הירש, ותומר לוטן, מנכ"ל המשרד לביטחון פנים.
מנכ"לית משרד רה"מ לא הסתפקה במכתב וגם פרסמה פוסט: "לא יעלה על הדעת שמנכ"לית משרד ממשלתי תהיה נתונה לאיומים לאחר שפעלה מתוקף תפקידה לטפל באירוע משמעתי חמור לכאורה. הזוי שזה צריך להיאמר".
אביעד פרידמן מנכ"ל משרד השיכון, הצטרף לדברים וכתב: "ואם היו קוראים לה נעם. נעמה קאופמן היא משרתת ציבור מוערכת מזה 20 שנה. מקצוענית מהדרגה הראשונה שאני לומד ממנה רבות. אין לי מושג מה היא שמה בקלפי וזה ממש לא חשוב כי היא שירתה במשרדי האוצר והכלכלה ובטח במשרדים נוספים שאני לא יודע. ותמיד בנאמנות בתפקידה הנוכחי. נעמה היא מנכ"לית משרד החקלאות ומובילה את הרפורמה מול החקלאים. לאחרונה היא עוברת התקפות קשות ומכוערות. הוגשה נגדה תלונה למשטרה, תלונה שכל כולה בעיני היא תלונת הפחדה. היא עוברת התקפות אישיות כואבות. ולצערי בנהלים הנוכחיים היא, שפועלת למען הציבור, לא זכאית להגנה במימון הציבור. והיא צריכה לעמוד לבדה מול כל הלובי החקלאי. בסוף היא שומרת על האינטרסים של כולנו. אנחנו כל מנכ"לי משרדי הממשלה עומדים לצידה במאבק זה. והיא בסוף תנצח. אבל בתוך הלב בשקט אני שואל את עצמי האם היו תוקפים אותה כך אם היא הייתה גבר בשם נעם? תהיי חזקה נעמה. סוף האמת לנצח".
אבו וילן לא נותר חייב והגיש תלונה נגד שולץ לרה"מ יאיר לפיד. במכתב הוא טוען להתערבות בלתי ראויה של מנכ"לית משרד ראש הממשלה בהליכים פליליים. "פרסום מכתב תמיכה במעשיה של מנכ"לית משרד החקלאות בחתימת מנכ"לי משרדי הממשלה שאינם מעורים כלל בפרטי הפרשה וכאשר העניין נתון בחקירה פלילית הוא מעשה שלא ייעשה, ומהווה התערבות פוליטית בוטה של הרשות המבצעת בתחומה של משטרת ישראל, וניסיון פסול להשפיע על החקירה", כתב אבו וילן.