חברת yes קיבלה רישיון ספק אינטרנט, ותחל למכור חבילות משולבות של טלוויזיה, ספק ותשתית אינטרנט של בזק, כך הודיעה היום (חמישי) חברת בזק לבורסה. המהלך יצמק עוד יותר את מצבת הלקוחות של בזק בינלאומי (750 אלף לקוחות), שכבר איבדה כמה עשרות אלפי לקוחות לטובת בזק בעקבות רפורמת ביטול ההפרדה בין ספק לתשתית. הרפורמה למעשה סייעה לבזק להגדיל כוחה על חשבון חברת הבת שלה.
ל-yes יש 566 אלף מינויי טלוויזיה בלוויין, ו-275 אלף מינויים לטלוויזיה על גבי האינטרנט (yes + וסטינג טיוי), כשהחברה מתכוונת להעביר את כל מינויה לאינטרנט ולבטל את שירותי הלווין. עקב כך, מכירת חבילות שכוללות ספק ותשתית אינטרנט לצד שירותי טלוויזיה הן משמעותית להמשך פעילות החברה. yes מתמודדת בשוק טלוויזיה תחרותי יותר, שיהיה עתיר אפליקציות הזרמת תוכן, חלקן בינלאומיות.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
1 צפייה בגלריה
משרדי חברת yes בכפר סבא
משרדי חברת yes בכפר סבא
משרדי חברת yes
(צילום: עמית שעל)
החברה תוכל למכור טריפלים ובאנדלים בדומה למתחרות שלה HOT, סלקום tv ופרטנר tv, להן היה לכאורה יתרון עליה בתחום זה עד היום. האם מחיריה לצרכן יהיו נמוכים עקב כניסתה לתחרות? לא בהכרח. המותג yes ממוצב גבוה בטלוויזיה (למעט שירות סטינג tv שמחיריו נמוכים), וכך גם המותג בזק באינטרנט. בזק מוכרת אינטרנט מהיר מאוד על גבי סיבים אופטיים במחירים גבוהים יחסית לשוק (אם כי יש מבצעים) ובדמי חיבור גבוהים. הצפי להשקת הטריפל - רבעון ראשון של 2023 (בכפוף להסכם עם עובדי בזק בינלאומי שבלעדיהם לא יוכלו להקים את החיבור).
לפי גורמים בענף מדובר בבשורה בעיקר לבזק ולא ל-yes, שכן היום הטלוויזיה הוא מוצר משלים והרווח הגדול הוא במכירה של תשתית אינטרנט על גבי סיבים אופטיים.
המהלך הזה אמנם יקטין את מצבת הלקוחות של בזק בינלאומי, אך המותג ימשיך לפעול בשוק הפרטי ולתת שירות מלא ללקוחותיו עד שאלה יסיימו איתה את ההתקשרות. בשלב זה השירות ללקוחות פרטיים ייסגר והחברה תהפוך לכזו שמשרתת עסקים בלבד.