אינטל מחמיצה את התחזיות, ומכריזה על תוכנית הפחתת עלויות בהיקף של 10 מיליארד דולר שתכלול קיצוצים נרחבים בהיקף של יותר מ-15% מכוח האדם - כ-15 אלף עובדים, כך עולה מדוחותיה הרבעוניים שפורסמו אתמול בלילה (ה'). מניית החברה, שננעלה בירידה של 5.5% במסחר בוול סטריט, איבדה 16% במסחר המאוחר.
הכנסות ענקית השבבים ברבעון השני של 2024 עמדו על 12.8 מיליארד דולר. זאת לעומת תחזיות אנליסטים שצפו לחברה הכנסות של 12.9 מיליארד דולר. מדובר בירידה של 1% לעומת הרבעון המקביל בשנה שעברה. בשורה התחתונה, עברה אינטל מרווח נקי של 1.5 מיליארד דולר להפסד של 1.6 מיליארד דולר. ההפסד למניה עמד על 38 סנט, לעומת תחזיות אנליסטים שצפו רווח של 10 סנט למניה.
1 צפייה בגלריה
בניין אינטל בחיפה 31.10.23
בניין אינטל בחיפה 31.10.23
בניין אינטל בחיפה
(צילום: ערן יופי כהן)

הבשורה המרכזית בדוח הרבעוני היא כאמור תוכנית קיצוץ עלויות נרחבת שתפגע במצבת כוח האדם הנוכחית. "אלו חדשות כואבות עבורי", כתב המנכ"ל פט גלסינגר לעובדי אינטל. "אני יודע שזה יהיה אפילו קשה יותר לכם. זה יום קשה להחריד לאינטל, בשעה שאנחנו עושים כמה מהשינויים המשמעותיים ביותר בהיסטוריה של החברה שלנו".
"החברה מתכננת לייעל את הפעילות שלה ולקצץ משמעותית בהוצאות ובמספר העובדים, תוך הפחתת הוצאות המו"פ, שיווק, מנהלה ומיזוגים ורכישות", מסרה אינטל. להערכתה, מהלכי הצמצום יביאו את העלות של הוצאות אלו ל-20 מיליארד דולר השנה, ו-17.5 מיליארד דולר ב-2025, כשקיצוצים נוספים צפויים ב-2026.
במקביל מתעתדת אינטל לצמצם את הוצאות ההון הגולמיות שלה ביותר מ-20% השנה (ביחס לתחזיות מוקדמות יותר), ומעריכה שהן יעמדו על בין 25 מיליארד ל-27 מיליארד דולר. הוצאות ההון הנקיות צפויות לנוע בין 11 מיליארד ל-13 מיליארד דולר. בשנה הבאה מכוונת אינטל להוצאות הון גולמיות של 20 מיליארד עד 23 מיליארד דולר, ונקיות - של 12 מיליארד עד 14 מיליארד דולר.
מהלך נוסף הוא צמצום עלות המכירות של אינטל. "החברה מצפה לייצר חיסכון של מיליארד דולר בעלויות מכירות ב-2025", היא מסרה.
לצד זאת, מצהירה אינטל שתשמר את השקעות הליבה שנחוצות ליישום האסטרטגיה שלה: "החברה תמשיך לקדם חדשנות ארוכת-טווח ומנהיגות בטכנולוגיה ובמוצרים, והגדלת היעילות (כתוצאה מתוכנית הקיצוצים, ע"כ) צפויה לתמוך בביצועים. בנוסף, אינטל תמשיך לתחזק השקעות ולבנות שרשת אספקת שבבים חזקה ובת קיימא בארה"ב ומסביב לעולם".
בחלוקת הכנסות אינטל לפי חטיבות עסקיות, פעילות מוצרי הליבה של אינטל (שבבים למחשבים אישיים, דאטה-סנטרים ורשתות), רשמה עלייה בהכנסות של 4% ל-11.8 מיליארד דולר. זאת, כתוצאה מעלייה של 9% בהכנסות קבוצת המחשוב האישי ל-7.4 מיליארד דולר. פעילות הדאטה-סנטרים וה-AI של אינטל – הקבוצה שאמורה להציב תחרות לאנבידיה – דווקא ירדה ב-3% ל-3 מיליארד דולר, וההכנסות ממוצרי הרשתות ירדו ב-1% ל-1.3 מיליארד דולר.
פעילות הפאונדרי של אינטל (ייצור שבבים בעבור חברות אחרות), שנמצאת בלב אסטרטגיית ההחייאה של המנכ"ל גלסינגר, רשמה צמיחה לא מרשימה של 4% ל-4.3 מיליארד דולר. הכנסות מובילאיי ירדו ב-3% ל-440 מיליון דולר.
ברבעון הנוכחי צופה אינטל הכנסות של בין 12.5 מיליארד ל-13.5 מיליארד דולר, נתון שמהווה ירידה של בין 5% ל-12% לעומת הרבעון השלישי של 2023. בשורה התחתונה מעריכה אינטל שתעבור מרווח נקי של 3 סנט למניה להפסד של 24 סנט למניה.