כעשור לאחר שבעלי הדירות ברחוב אנה פרנק פינת הרב מיימון בבת ים החלו לקדם פרויקט התחדשות עירונית ושמונה חודשים לאחר שרקטה נפלה בסמוך לדירות הישנות, החלה היום הריסתם של שני בנייני מגורים במסגרת פרויקט פינוי בינוי.
מדובר בפרויקט שמקדמת קבוצת אלמוג במסגרתו ייבנו 128 דירות חדשות במגדל בן 23 קומות ובניין בן 11 קומות. המבנים שהריסתם החלה היום כללו 32 דירות ישנות ובעלי הדירות פונו מהן ומתגוררים היום בשכירות. הבניינים ממוקמים בשכונת רמת הנשיא.
2 צפייה בגלריה
הריסת המבנים הישנים בפרויקט פנוי בינוי של קבוצת אלמוג בבת ים
הריסת המבנים הישנים בפרויקט פנוי בינוי של קבוצת אלמוג בבת ים
הריסת המבנים הישנים בפרויקט פנוי בינוי של קבוצת אלמוג בבת ים
(צילום: עמי לאור)
הפרויקט, שיקרא ANNA ותוכנן על ידי האדריכל אילן פיבקו, צפוי לכלול גם קומת מסחר בשטח כ-700 מ"ר וקומת מבני ציבור בשטח של כ-1,200 מ"ר, לצד דירות 3 עד 5 חדרים, דירות גן, מיני פנטהאוזים ופנטהאוזים. במסגרת פרויקט הפינוי בינוי יהפכו דירות 3 החדרים הישנות בנות כ-65 מ"ר לדירות 4 חדרים בשטח של כ-100 מ"ר עם 12 מ"ר מרפסת, חנייה ומחסן.
המשנה למנכ"ל קבוצת אלמוג, עו"ד אמיר הלר, נשא דברים במעמד ההריסה ואמר כי "זהו פרויקט אותו אנו מקדמים למעלה מעשור שמבטיח להביא לשינוי מהותי באיכות חיי הדיירים וחשוב מכך לדאוג לביטחונם האישי. היום, עם הריסת הבניינים אנו רואים את החזון יוצא לפועל ובקרוב יזכו דייריו הוותיקים לצדק חברתי אמיתי. בת ים עוברת בשנים האחרונות תהליכי התחדשות מואצים לצד שדרוג תשתיות כדוגמת הקו האדום של הרק"ל".

"גרם להרבה אנשים לעזוב מהפחד"

אירקלי דברשוילי, חבר בוועד הדיירים אמר היום: "אני גר בבניין מעל 16 שנים, עשר שנים מתוכן אני שותף בקידום הפרויקט. לצערנו לאחרונה גם למדנו על בשרינו מה יכול היה לקרות לבניין שאינו ממוגן כמו שצריך, עם נפילתה של רקטה על הבניין ביום בו התחילה המלחמה. זה גרם להרבה אנשים לעזוב מהפחד. לאורך השנים דיירים מבוגרים כמו אמא שלי סבלו מהעובדה שבכל אזעקה צריך לרדת 4 קומות ברגל ולהספיק להיכנס למקלט. זה היה הימור גדול על חיי אדם. עכשיו כשסוף סוף הגענו לרגע ההריסה והבניה מחדש, התחושות מעורבות של עצב ושמחה. מצד אחד זו סופה של תקופה, אך מצד שני מבינים שנעשה פה מהלך שבא להציל חיים וזה מה שחשוב".
2 צפייה בגלריה
הדמיית פרויקט פינוי בינוי של קבוצת אלמוג בבת ים
הדמיית פרויקט פינוי בינוי של קבוצת אלמוג בבת ים
הדמיית פרויקט פינוי בינוי של קבוצת אלמוג בבת ים
(הדמיה: OLIN)
כחלון פרחיה, בעלת דירה בבניין הוסיפה: "התהליך לקח אמנם הרבה שנים אבל בסופו של דבר יצא לפועל. זו תחושה נפלאה לראות את הבנייה והשיקום של השכונה לצד מימוש הפוטנציאל שלה. אני מאמינה שתוך חמש שנים נראה את כל האזור מתחדש".