מה עושים עם המינוס, כמה משלמים על הדירה, איפה הייתה החופשה האחרונה ועל איזו ‏הוצאה מצטערים במיוחד? אנשים מרחבי הארץ מספרים בגילוי לב על החיים עצמם, לפני ‏ובצל המלחמה. והפעם: משפחת אברהם מיפו.‏
1 צפייה בגלריה
משפחת אברהם, יפו
משפחת אברהם, יפו
משפחת אברהם, יפו
(צילום: אסי חיים)
בצילום: אסקף (48), דורון (40), ריף (10), אגם (6)‏.
הדירה? דירה קטנה בשיכון בשדרות ירושלים. משלמים 3,000 שקל שכירות. אסקף: "סבתא ‏שלי גרה כאן, וכשהיא נפטרה עברנו לדירה ואנחנו שוכרים אותה משאר הנכדים". ‏
יפו? אסקף: "אנחנו בדירה הזו כבר 10 שנים, אבל גרנו לפני עוד 8 שנים לא רחוק משוק ‏הפשפשים. אנחנו אוהבים את יפו". דורון: "הייתי בטוחה שאני מגיעה לשיכון ושנגמרו לי ‏החיים, אבל מתברר שלא. מה שיפה פה שיש חצר גדולה לבנייני השיכון האלה ובקורונה זו ‏הייתה הצלה. היינו נפגשים כולם למטה ליד עץ שנפל בחצר ושצבענו בוורוד. יש לנו את ‏קבוצת העץ הוורוד ואנחנו עושים פיקניקים יחד, סרטים בחצר, עשינו גלריה על העץ לציורים של ‏הילדים. גם במלחמה העץ הוורוד קם לתחיה. זה כמו קיבוץ בתוך העיר. יש פה הכל מהכל, ‏מבוגרים בני 90, חברות של סבתא של אסקף, יוצאי רוסיה, ערבים, דתיות בשנת שירות ‏ושמאלנים. איכשהו כולם מתחברים פה ביפו". ‏
אסקף? "זה אסף עם ק' באמצע. גדלתי במקסיקו, ולמקסיקנים היה קשה להגות את השם שלי, אז ‏קיבלתי כל מיני שמות, ואסקף נשאר גם כשעליתי לארץ. כשהייתי בן שנתיים ההורים, שהם ‏ישראלים לגמרי, טסו לבקר את סבא שלי שהיה שם בביקור ושבר את הרגל. הם הגיעו ‏למקסיקו סיטי ואמא שלי החליטה שהיא רוצה להישאר לגור שם. 21 שנה גרנו שם. זו עיר ‏ענקית ומטורפת ואני מבין אותם ‏–‏ העיר מהממת והאוכל מדהים. זו מדינה שאם אתה רוצה, ‏אתה יכול לחיות שם טוב". ‏
ישראל? אסקף: "בגיל 18 הגעתי כחלק מתנועת נוער לשנת הכשרה בקיבוץ ומאוד אהבתי, ‏וכשחזרתי למקסיקו המצב הכלכלי הידרדר והתחילו לדבר בבית על חזרה לארץ, וכל ‏המשפחה עלתה. אני נשארתי פה, אבל ההורים והאחים שלי כולם חזרו בסוף למקסיקו". ‏
מקסיקו? אסקף: "אני כל הזמן חושב עליה כאופציה. העובדה שהיא תמיד אפשרות ריאלית זו ‏הקללה והברכה". דורון: "זה חלק מהחיים עם אסקף הדואליות הזו. דרכו אני מבינה כמה אני ‏מושכת לפה. אסקף תמיד ירצה, וגם אני מתה על מקסיקו, היא מדהימה, ורגע אחרי שריף ‏נולד חשבנו שאנחנו עושים את זה, אבל החיים שוב משכו אותנו לפה".‏
מה אתה עושה? אסקף: "אני צלם סטילס. פורטרטים, אירועים ועבודות סטודיו, אבל הנישה ‏האהובה עליי היא מחול. בגלל שאני מחובר להרבה רקדנים ורקדניות, אני הכי אוהב לצלם ‏מחול, ואני צלם הבית של להקת בת שבע. זה הצד הזכרי והנקבי שבי. הצד הנקבי זה למצוא את ‏היופי בגוף ובתנועה, והצד הזכרי זה ללכוד את הרגע, לצוד את הרגעים שמעניינים אותי, ‏לבטא דרך הצילום שלי את מה שהיוצרים רצו להגיד. אני מתרגם את היצירה לתמונות". ‏
דורון? "אני מנהלת החזרות של להקת בת שבע. התחלתי כבר כילדה לרקוד בסטודיו ‏בקריית מוצקין. אני מהקריות. רקדתי עם הגדולות בסטודיו וקיץ אחד הן כולן נסעו לתל אביב ‏לאודישנים לבת שבע. הייתי בת 16, רק בכיתה י', אבל החלטתי לנסוע איתן, ובאופן מפתיע ‏רק אני התקבלתי. בגיל 16 עזבתי את הבית ועברתי לתל אביב, שכרתי דירה והתחלתי לרקוד ‏בלהקה הצעירה של בת שבע". ‏
לבד? דורון: "זה צעד מטורף. ההורים שלי תמיד ידעו שבת שבע זה חלום, והמוטו בבית היה ‏‏'תעשה מה שאתה אוהב'. בקריית ביאליק הסתכלו עליהם, 'איך הם נותנים ככה לילדה לעזוב ‏את בית ספר', אבל הם הלכו עם החלום שלי. הלהקה שידכה אותי לרקדן צעיר אחר ושכרנו ‏דירה ממש ליד הבימה, במרכז העיר. הייתי כל היום בחזרות והופעות. רקדתי תקופה ‏באנסמבל, הלהקה הצעירה, אבל לא הצלחתי לעלות ללהקה הבוגרת. זו הייתה אכזבה גדולה ‏כי זה צוואר בקבוק, וכל שנה עולים אחד או שניים. בגלל שהיה לי קשר מדהים עם המקום ‏נשארתי כמנהלת חזרות ואחר כך כשגרירה ומורה של גאגא בכל העולם". ‏
גאגא? דורון: "זו שפת תנועה שאוהד נהרין, שהוא אולי אחד הכוריאוגרפים הכי משפיעים ‏בעולם והמנהל של להקת בת שבע, פיתח ומפתח כל הזמן. זה התחיל מזה שגם העובדים ‏במשרד של בת שבע רצו לרקוד אז הוא אמר להם, 'בואו מחר לסטודיו' והתחיל לעשות להם ‏שיעורי תנועה. גם אנחנו בלהקה במקום לעשות בלט התחלנו לעשות גאגא, זה מחקר תנועתי ‏שמבוסס על תחושות. זה הבסיס של הלהקה ואני זכיתי להיות חלק מההתפתחות של זה, ‏והיום אני מנהלת את החזרות של הלהקה". ‏
מנהלת חזרות? דורון: "זה בעצם להחזיק את הלהקה. אוהד נהרין הוא הכוריאוגרף, אבל ‏העבודה היומיומית היא של מנהלי החזרות. אני עם הרקדנים בסטודיו ועובדת איתם על הגוף ‏ועל הכוריאוגרפיה של היצירה. עכשיו אנחנו מעלים את "החור", שזו יצירה מטורפת שעלתה ‏ב-2013 ובדצמבר תעלה גם 'אנאפאזה', שזו כבר חגיגה אמיתית כי זה שתי הלהקות ביחד, ‏בת שבע וגם האנסמבל, 40 רקדנים על הבמה עם מוזיקה חיה. אוהד חידש את היצירה עם ‏טקסט של דויד גרוסמן, ועכשיו אחרי 7 באוקטובר זה עוד יותר מצמרר. זה מופע שהביקוש אליו ‏היסטרי עם 1,000 צופים בכל ערב. אי אפשר להאמין שזה מופע מחול". ‏
מצב כלכלי? דורון: "קשה פה. מתגלגלים. למזלנו, שכר הדירה נמוך". ‏
רוקדים בבית? דורון: "ביחד? כמעט ולא. אנחנו אוהבים לרקוד אבל זה לא קורה הרבה ‏לאחרונה. אתה יודע, יש ילדים, יש חיים".‏