רוני אירני, בעלי קבוצת פקטורי 54, רכש פנטהאוז במגדל שלום בתל אביב, המשתרע על שלוש קומות בשטח של 1,200 מ"ר, עם מרפסות בעלות נוף פנורמי לעיר, לים ולנווה צדק. מדובר באחת מדירות היוקרה היקרות בארץ, עליה שילמו בני הזוג רוני ויפעת אירני 145 מיליון שקל.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
במגדל שלום ישנו פנטהאוז נוסף דומה ששייך ליונתן (יויו) לייטרסדורף, צאצא למשפחת מאייר, מבעלי מגדל שלום, ואחיה של דושי לייטרסדורף, בעלת מסעדת דלאל בנווה צדק. לשני הפנטהאוזים כניסה נפרדת ממפלס הרחוב, שמובילה למעלית פרטית רק לשימושם.
1 צפייה בגלריה
רוני אירני, מגדל שלום
רוני אירני, מגדל שלום
רוני אירני, מגדל שלום
(צילום: סימון אלמלם, עמית שעל)
אירני הוא היבואן הגדול ביותר בישראל למגה מותגי אופנה ומחזיק בין היתר בזיכיונות למותגים טומי הילפיגר, פומה, ג'ורג'יו ארמני, מונקלר, מייקל קורס ודיזל. לאחרונה פתח חנות דגל של פולו ראלף לורן בקניון רמת אביב. לפי הערכות, מס הרכישה על הדירה יגיע ל-14 מיליון שקל.
מגדל שלום מאיר הוא בניין גדול בעל עירוב שימושים, שנחשב לגורד השחקים הראשון בתל אביב ובישראל ומתנוסס לגובה של כ-129 מטרים. בעת חנוכתו המגדל היה המבנה הגבוה ביותר באסיה. הבניין נחנך בשנת 1965 בקצה רחוב הרצל, במקומו של המבנה הישן של הגימנסיה העברית "הרצליה" שנהרס.
תזכורת: "הפלא העצום" שנבנה בלב תל אביב
(צילום: משה מזרחי)
מאז הקמתו ריכז מגדל שלום עניין בקרב משקיעי נדל"ן והעסקאות במסגרתו נחשבו גבוהות מאוד בהתאם לכל תקופה. על פי אתר הנדל"ן הממשלתי, בשנת 2021 בוצעו לא מעט עסקאות של משרדים במגדל, אך בשנים האחרונות לא בוצעו עסקאות לרכישת דירות. העסקה האחרונה לרכישת נכס למגורים בוצעה בשנת 2013, במסגרתה נרכשה דירת 5 חדרים בשטח 215 מ"ר בקומה ה-32 תמורת סכום של כ-14.012 מיליון שקל. ב-2012 נרכשה דירת 9 חדרים בשטח של 317 מ"ר בקומה ה-32 תמורת 6.5 מיליון שקל. ב-2006 נרכשה דירת 8 חדרים בשטח של לא פחות מ-808 מ"ר בקומה ה-33 תמורת סכום של 11.156 מיליון שקל.
העיר תל אביב עצמה מרכזת עסקאות יוקרה רבות. על פי נתוני מערכת מידע נדל"ן של רשות המיסים, בשנה האחרונה נמכרה על הנייר דירת יוקרה עם 4 חדרים, שמשתרעת על פני שטח של 346 מ"ר, תמורת סכום לא מבוטל של כ-51.68 מיליון שקל. דירת 6 חדרים בשטח 281 מ"ר בתל אביב נמכרה תמורת כ-48 מיליון שקל. ברשימת העסקאות היקרות ביותר בתל אביב בשנה החולפת נרשמה דירת 5 חדרים בשטח של 245 מ"ר, שנמכרה תמורת סכום של כ-36.5 מיליון שקל.
שמוליק כהן, שמאי מקרקעיןשמוליק כהן, שמאי מקרקעיןצילום: דובי שמחי
שמאי המקרקעין שמוליק כהן מחברת SK שמאות אומר ל-ynet כי "בניגוד למגמה בשוק הדיור בארץ, שחווה צניחה במכירות בחודשים האחרונים, הרי ששוק דירות היוקרה מתנהל בעולם משלו. אך פרסום עסקת רכישת פנטהאוז בשטח 1,200 מ"ר, כולל מרפסת, במגדל שלום מאיר בתל אביב בתמורה לכ-145 מיליון שקל מהווה עסקה חריגה גם בשוק הנ"ל. זאת משום שהעסקה מגלמת שווי של כ-120 אלף שקל למ"ר.
"מחיר זה (יש להבחין ממחיר לשווי) מקובל ומוכר בעסקאות יוקרה אחרות, אבל במספר תנאים, חלקם מצטברים, אשר לא באים לידי ביטוי בעסקה זאת: 1. מחיר של 120 אלף שקל למ"ר מקובל ביחידות דיור של עד 300 מ"ר. ככל ששטח יחידת הדיור גדול מ-300 מ"ר חל עליו עקרון השוליות הפוחתת וכל מ"ר מעבר לזה מחירו נמוך משמעותית. לכן, 1,200 מ"ר על בסיס מחיר של 120 אלף שקל למ"ר הוא מחיר בלתי נתפס. 2. מחירים אלה מוכרים ומקובלים במגדלים חדשים בקו ראשון לים או לחילופין במגרשים לצמודי קרקע בשכונות כגון גלי התכלת בהרצליה או בנווה צדק. עסקה בבניין כה מיושן היא עסקה חריגה שבספק רב, מבחינה שמאית, מצדיקה את מחירה".
3 העסקאות היקרות ביותר בשנים האחרונות בתל אביב בוצעו ברחובות הירקון וקרל נטר. ברחוב הירקון, דירה בשטח 345 מ"ר, נמכרה ב-52 מיליון שקל - מחיר המגלם סכום של 150 אלף שקל למ"ר. דירה נוספת בשטח 250 מ"ר באותו הרחוב נמכרה ב-36 מיליון שקל - מחיר המגלם סכום של 148 אלף שקל למ"ר. ואילו ברחוב קרל נטר נמכרה דירה בשטח 280 מ"ר תמורת 48 מיליון שקל - מחיר המגלם סכום של כ-170 אלף שקל למ"ר.
ממשרדו של אירני נמסר כי "אנו לא מתייחסים לנושאים פרטיים".