קבוצת כוכבי טלוויזיה בריטים שהפכו למשפיעני רשת ומואשמים בהונאת השקעות, הופיעו אתמול בבית המשפט וכפרו באשמה. כך מדווחת רשת BBC.
הכוכבים, בהם לורן גודג'ר מהסדרה "אין כמו אסקס", ביגס כריס מ"אי האהבה", וסקוט טימלין מ"חוף ג'ורדי", הואשמו בקידום תוכנית השקעות לא מורשית בקרב עוקביהם במדיה החברתית. אם יורשעו, הם עשויים להישלח למאסר של עד שנתיים. המשפט אמור להתחיל ב-2027, התאריך המוקדם ביותר שבית המשפט בסאות'וורק קראון יכול היה להציע.
1 צפייה בגלריה
סקוט טימלין
סקוט טימלין
סקוט טימלין
(צילום: בלומברג)
הרגולטור הפיננסי בבריטניה (FCA) תבע את הכוכבים בטענה כי קיבלו תשלום כדי שיקדמו מכשירי השקעה בסיכון גבוה במדיה החברתית בשנים 2018-2021. לצד הכוכבים הופיעו בבית המשפט עמנואל אנוונזי והולי תומפסון, שמואשמים שניהלו את התרמית.
ה-FCA טוענת כי אנוונזי ותומפסון ניהלו חשבון אינסטגרם בו העלו עצות לרכישת ומכירת השקעות מסוג "חוזי הפרש" (CFD), וזאת ללא האישורים המתאימים. מדובר בהשקעות בסיכון גבוה שכללו הימור על מט"ח. לדברי הרגולטור, 80% מהלקוחות שהשקיעו בתוכנית, שקודמה באמצעות חשבון המשתמש @holly_fxtrends, הפסידו כסף.
מספר העוקבים הכולל של הנאשמים באינסטגרם עומד על 4.5 מיליון. ג'יימי קלייטון, רבקה גורמלי ואווה זפיקו מהסדרה "אי האהבה", ויזמין אוקאלו מהסדרה "אין כמו אסקס", נמנים גם הם על הנאשמים בקידום התרמית.
אנוונזי, תומפסון והמשפיענים להם שילמו לכאורה הואשמו בקידום מוצרים פיננסיים בניגוד לחוק. שמונה מתוך תשעת הנאשמים כפרו באשמה. אנוונזי עומד לדין גם על הפרת איסור כללי תחת חוק השווקים והשירותים הפיננסיים משנת 2000, שאוסר על אנשים לבצע פעילויות שנמצאות תחת רגולציה בבריטניה אלא אם קיבלו אישור לכך.