המשבר בענף המלונאות יצר הזדמנויות עסקיות באזור הים התיכון, והמשקיעים הישראלים מסתערים: קבוצת קשרי תעופה הודיעה היום (ג') על הקמת קרן מלונאות, שתגייס 200 מיליון אירו לרכישת בתי מלון ביעדים אותם היא משווקת.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
החברה, שמקימה את הקרן בשותפות עם יזמים נוספים (50%), תשקיע בה עד 30 מיליון אירו. קשרי משקיעים התחייבה לרכוש בעבור לקוחותיה, לרבות באמצעות שיתופי פעולה בינלאומיים עם גורמים תיירותיים אחרים, סך של כ-20% מימי הלינה השנתיים בכל אחד ממלונות הקרן ביעדי אגן הים התיכון והבלקן.
1 צפייה בגלריה
קנקון
קנקון
המשבר בענף המלונאות יצר הזדמנויות עסקיות באזור הים התיכון
(צילום: shutterstock)
כזכור, רמי לוי (באמצעות ישראייר) רכש לאחרונה מלון בקפריסין והכריז על הקמת קרן להשקעה במלונות בקפריסין וביוון. בנוסף, קנה לוי 5 מלונות ביוון, בשותפות עם רשת מלונות בראון, שבשליטת ניר ויצמן. רשת בראון, שמשקיעה בפני עצמה במלונות ביוון, מתכננת להפעיל במדינה 24 מלונות, בהשקעה של עשרות מיליוני שקלים, כאשר כ-7 מתוכם כבר פועלים בבעלותה.
היזמים מנצלים את העובדה, שבתקופת הקורונה מלונות רבים בים התיכון הועמדו למכירה, כאשר חלקם נקלעו לקשיים. לדברי יורם מוטעי, מנכ"ל קשרי תעופה, "ההאטה הכלכלית, שהגיעה על רקע משבר הקורונה, יצרה הזדמנות משמעותית להשקעה בענף. הקרן תאפשר לשלב את הניסיון של קשרי תעופה בתחום שיווק התיירות, יחד עם ההתמחות של השותפים בענף המלונאות".
קית' לינדזי, יו"ר קבוצת המלונות הבינלאומית ריץ' וממקימי ומנהלי קרן ההשקעות המלונאות הגלובלית של תאגיד AIG העולמי, יכהן כיו"ר ועדת ההשקעות של הקרן. עוד בהנהלה: עו"ד ג'קי חולי, רון יריב שניהל בעבר את רשת מלונות אפריקה ישראל, עו"ד עפר פירט ופרנק ואן גילס - מומחה לעסקאות נדל"ן באירופה.