בעיות ברשת ספאר ישראל: ל-ynet נודע כי השותפות בין עמית זאב, בעל הזיכיון לרשת הסופרים ההולנדית ספאר בישראל, לבין המשקיע ברשת יצחק מירילשוילי, מבעלי ערוץ 14, מתפרקת. כמו כן נודע כי הסניף השני של הרשת שהיה אמור להיפתח בישפרו פלנט בבאר שבע לא ייפתח בתקופה הקרובה.
בישפרו הכחישו את טענת זאב כי הסניף לא נפתח בינתיים כי ישפרו לא השיגה את האישורים הנדרשים, וטענו כי הסניף יהיה מוכן למסירה תוך שבועיים-שלושה. בשלב זה פועל סניף אחד בלבד של ספאר בכפר סבא בו הושקעו 10 מיליון שקל.
1 צפייה בגלריה
(צילום: מירב קריסטל)
מירילשוילי נכנס לשותפות בספאר של 19.9% לאחר ששופרסל תחת ההנהלה הקודמת נסוגה מהסכם השותפות בספאר. לפי הערכות, מירילשוילי העמיד לרשת כ-14 מיליון שקל.
ספאר, לפי הצהרתו של זאב בזמן ההשקה, הייתה אמורה לפתוח 35 סניפים בחמש השנים הבאות ולהתחרות במחירי יוחננוף ורמי לוי. עד כה הרשת לא התקדמה לפי התכנון המקורי. בנוסף, מאמציו של זאב לגייס משקיעים נוספים לא נשאו פרי עד כה. חודשיים לאחר ההשקה כשליש מהמטה צומצם ובשלב זה לא נפתחו עוד חנויות.
מטעמו של זאב נמסר כי "עמית זאב וחברת ק.ד החליטו לסיים את השותפות בספאר ישראל, המהלך נעשה ברוח טובה ומכבדת בהתאם למנגנון היפרדות שנקבע מראש".
אם עמית זאב לא ימצא שותף שיכנס לנעליו של מירילשוילי הוא עלול להתקשות בהחזר ההשקעה למירילשוילי ובהמשך בפיתוח הרשת.
לרשת ספאר העולמית 13,500 חנויות ב-49 מדינות.