ב-1 ביולי התקיים דיון בבית המשפט המחוזי בחיפה, אליו הגיעו האחים המסוכסכים, השף והקונדיטור המוכר דודו אוטמזגין ואחותו ליאת. האחות תובעת זכויות במחצית משווי המוניטין של המותג "דודו אוטמזגין", ואחיה טוען מנגד כי היא מעולם לא הייתה שותפה ב"דודו אוטמזגין פטיסרי" או בכל חברה אחרת שהחזיק.
במסגרת הדיון בתחילת החודש, שחלקים ממנו מפורסמים פה לראשונה, העידה האחות ואמרה באולם השופט אייל דורון כי "המוצרים שהתחלנו, שהוא ייצר אותם, הם לא קפצו מהמדף והלכו ללקוח, אף אחד לא הכיר את דודו, כשהגיעה העוגה אני זו ששיווקתי אותה, אני זו שאמרתי למה כדאי לקנות. זה סיפור חיי, אני הבאתי את המקום, אני החתמתי את השכנים, אני יזמתי את זה על אף שאף אחד לא האמין בו, ואף אחד לא רצה שהוא יפתח, והוא כל החיים אמר שזאת אני, רק בתצהיר הוא שיקר".
2 צפייה בגלריה
דודו אוטמזגין
דודו אוטמזגין
דודו אוטמזגין
(צילום: אביהו שפירא)
מצד שני, כשעורך דינה של האחות שאל את דודו אוטמזגין בדיון: "נכון שבעצם מאז 1998 בעיקר אחותך ליוותה אותך והייתה לידך בכל העסק?", השיב הקונדיטור: "שקר וכזב. היא הייתה באה לעזור אחר הצהריים כשהייתה מסיימת את העבודה שלה בטויוטה".
כשנשאל אם שיתף את אחותו בעסקה למכירת השליטה בחברה לקשת טעמים (אוטמזגין מכר בשנת 2023 כ-70% מהחברה לרשת ונותר עם 30%), ענה כי "לא שיתפתי אותה אף פעם, היא לא שייכת לשום דבר שאני אשתף אותה. אני גם שלושת רבעי מהזמן לא מדבר איתה".
הדיון התקיים לאחר שהאחות הגישה ביוני לבית המשפט המחוזי בחיפה תביעה כנגד אחיה והחברה בטענה להפרה חמורה של הסכם הבלעדיות בחיפה, שמעניק לה לטענתה בלעדיות בהפעלת סניפי הנתבעים ובשיווק והפצה של מוצרי המותג בעיר. כמו כן, טענה לנישול זכויותיה בכל הקשור לבעלותה במחצית משווי המוניטין של המותג "דודו אוטמזגין". בנוסף, הגישה בקשה לסעד זמני ובין השאר ביקשה לאסור על פתיחת סניף בשכונת דניה לממכר מוצרי המותג.
במהלך הדיון שאל עו"ד שי פניני, בא כוח החברה את האחות: "את טוענת שיש לך בלעדיות בעיר חיפה".
ליאת: "נכון".
עו"ד פניני: "שאת רכשת ב-200 אלף שקלים מדודו, לטענתך, בלעדיות בעיר חיפה, שאף אחד לא יכול להפעיל סניף בחיפה ואי אפשר למכור סחורה בעיר חיפה שלא באמצעותך, נכון?"
ליאת: "בוודאי. אני הקמתי את הקונדיטוריה בחיפה, דודו לא היה פעם אחת בחיפה, 25 שנה, אני זו ששיווקתי את המוצרים, אני זו שהאמנתי בו יותר מאשר הוא האמין בעצמו, אני שיווקתי את כל העוגות ללקוחות שלא הכירו אותו בכלל, אז 25 שנה אני הייתי שם".
במהלך הדיון מציינת ליאת כי נתנה לדודו 200 אלף שקל "עבור זה שהוא יוצא מהשותפות, וכל חיפה שלי".
עו"ד פניני: "אוקיי, יש לך חשבונית רכישה?". ליאת השיבה: "אפשר לבדוק 20 שנה, זה היה לפני 22-20 שנה. האמת שנתתי לו ב-4 תשלומים, אז זה צריך להיות בבנק".
2 צפייה בגלריה
סניף של קשת טעמים
סניף של קשת טעמים
סניף של קשת טעמים. הרשת רכשה 70% מהמותג "דודו אוטמזגין"
(צילום: גיל נחושתן)

"זה הכל היה אח ואחות, הכל ביחד"

בהמשך הדיון אמרה האחות לעו"ד פניני: "אל תזלזל בסיפור שלי כי זה סיפור חיי. בשבילך הוא סיפור, בשבילי לא. זה החיים שלי, או-קיי? ואני אלחם על החיים שלי. כי 25 שנה שתקתי".
עו"ד פניני שאל: "כשאת עשית את העסקה עם דודו שאת טוענת לה, רכישת הבלעדיות המפורסמת, מול איזה תאגיד עשיתם אותה?".
ליאת אוטמזגין: "אני המצאתי והגיתי את הדבר הזה, לא היה בינינו שום הסכם 25 שנה, זה הכל היה אח ואחות, הכל ביחד".
עו"ד פניני: "את אומרת, בכתב התביעה, שהמוניטין הוא 50% שלך, ושאת סיכמת עם דודו ב-2002 שביחד תפתחו את המותג דודו אוטמזגין, שזה השם שלו, של אח שלך. זה מצד אחד, מצד שני כל העסקים שיש לך, ליאת אוטמזגין, ליאת אוטמזגין דיזיין, עיצוב יוקרה כזאת, עיצוב יוקרה אחרת, הכל ליאת ליאת ליאת, בלי דודו. זאת אומרת את אומרת אני אקח, הוא הקים עסק, רשם אותו על שמו, הסתכן, חתם בבנקים, השקיע את הכסף, עשה הכל, בעסק הזה אני שותפה ב-50% , וכל שאר הדברים הם רק שלי".
ליאת אוטמזגין השיבה כי "אז זה נעשה אחרי 15 שנה שאנחנו ביחד, שדודו כל הזמן עשה דברים לבד מאחורי גבי, ובסוף היה לי עוד חברה של הפקות, הוא לא היה מפיק, הוא לא היה יודע לעשות את זה, את העיצובים, זה הכל, זה גם לא עניין אותו הרבה. רק אחרי 15 שנה".
במהלך הדיון נחקרה נגדית האחות גם ע"י עו"ד מארק רוזן, בא הכוח של אחיה, ששאל אותה: "יש לך רקע באפיה?", וליאת השיבה: "לא, הוא אמן מספר 1 בארץ, עד היום אני אומרת, אין שני לו. ולא יהיה".
בהמשך שאל עו"ד רוזן את ליאת "האם נדרשת לחתום בפני רואה חשבון של דודו אוטמזגין, בין השנים 1998 עד 2001, על מסמך כלשהו שמצביע על תפקידך או על מעמדך אצל דודו אוטמזגין?" וליאת השיבה: "אף פעם לא היה בינינו את הדברים האלה".

"במה היא השקיעה?"

במהלך הדיון עורך דינה של האחות, עו"ד פואד בדאח, חקר נגדית את אחיה, ושאל אותו אם לא שיתף את ליאת בעסקה עם קשת טעמים? דודו השיב: "לא, מה יש לי לשתף אותה? אני חושב שהיא ידעה באותו יום, כמו כולם, שזה יצא בתקשורת, אבל היא שמעה כל מיני שמועות, כמובן נמצאת בקונדיטוריה אז יודעים את זה".
עו"ד בדאח: "וכשהיא ביקשה את הזכויות שלה, מה ענית לה?".
דודו אוטמזגין: "הזכויות מאיפה? ממה יש זכויות? במה היא השקיעה? היא עשתה עיצוב ומיתוג? כי אם (כך לפי התמלול-ל.ד) המיתוג שלה ליאת אוטמזגין היא רכבה על דודו אוטמזגין בכלל, אתה יודע בכלל על מה מדובר, איזה מיתוג היא עשתה?".
השופט אייל דורוןהשופט אייל דורוןצילום: מתוך אתר בתי המשפט
עו"ד בדאח: "נכון הוא שבמשך השנים נהגתם בעצם בלי הסכם כתוב, הכל היה בעל פה?"
דודו אוטמזגין: "אני לא התנהגתי איתה בשום, שום, שום עסק לשום דבר לא התנהלתי איתה".
עוד שאל בא כוחה של ליאת את האח: "זאת לא ליאת שהייתה לידך כל הזמן, כן או לא?".
דודו: "לא. שקר וכזב".
יש לציין כי בתום הדיון הודיעו באי כוח הצדדים כי "שמענו את הערות בית המשפט, ואנו מקבלים את הצעת בית המשפט לפיה הבקשה לסעד זמני תידחה ללא צו להוצאות". השופט אייל דורון נתן תוקף של החלטה להסכמת הצדדים.
מליאת אוטמזגין נמסר בתגובה באמצעות בא כוחה, עו"ד יריב ואקנין כי "נושא הדיון האחרון היה בנוגע לצו מניעה שהגישה מרשתי ביחס לסניף החדש שנפתח בחיפה ושפוגע בזכות הבלעדיות של מרשתי בחיפה, שכן היא זו שהקימה הסניף ואף בנתה את המוניטין במשך כ-25 שנה ללא עזרה של איש. מרשתי תעתור בין היתר לחשיפת הסכם המכירה לקשת טעמים לצורך חשיפת פרטים ועובדות שניסו דודו והחברה להסתיר בכל הקשור לזכויותיה של מרשתי. בימים הקרובים יוגשו תביעות אישיות נגד דודו אוטמזגין שישקפו את כלל התמונה".