אחרי האמירות המלחיצות שלו על מצב החשמל בישראל במקרה של תקיפה מצד חיזבאללה, והפרסומים כי בעקבות כך הוא עשוי להיות מפוטר מתפקידו, מנכ"ל נגה ניהול מערכות חשמל, שמואל גולדשטיין, קיבל היום (רביעי) נזיפה מדירקטוריון החברה אולם הדחתו נמנעה והוא נשאר בתפקידו.
בהודעה שהוציא היום הדירקטוריון נמסר כי "הוסכם שחלק מהדברים שאמר המנכ"ל וסגנון התבטאותו לא היו נכונים. הדירקטוריון קיים דיון מעמיק בעניינים מהותיים לניהול משק החשמל, בהתאם לאחריותו, ושמע מהמנכ"ל על מצב ההערכות המשק".
1 צפייה בגלריה
שאול גולדשטיין
שאול גולדשטיין
שאול גולדשטיין
(צילום: רונן טופלברג)
יש המעריכים כי המהומה התקשורתית סביב הדחתו האפשרית מנעה למעשה את המהלך, מה עוד שהיו גורמי מקצוע שדווקא תמכו בדבריו של גולדשטיין.
כזכור, יו"ר החברה סמי תורג'מן ובכירי חברת החשמל טענו כי גולדשטיין הציג תרחיש קיצון בעוד שהיה צריך להיצמד לתרחיש של רשות החירום הלאומית (רח"ל), אשר קיצוני פחות.
כזכור, גולדשטיין דיבר בשבוע שעבר בכנס המכון למחקרי ביטחון לאומי בשדרות, לאחר נאום מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה, ואמר כי "אנחנו לא במצב טוב, אנחנו לא מוכנים למלחמה". הוא הזהיר כי נסראללה יכול להפיל בקלות את רשת החשמל בארץ, והוסיף: "אחרי 72 שעות בלי חשמל - אי אפשר יהיה לגור בישראל".
שעה קלה לאחר אותן אזהרות חריפות, תקף מנכ"ל חברת החשמל, מאיר שפיגלר, את גולדשטיין: "אמירתו בדבר חוסר חוסנה של רשת החשמל חסרת אחריות, מנותקת מהמציאות ויוצרת פאניקה בציבור. יפה יעשה אם יתמקד בניהול חברת נגה, שמאז כניסתו לתפקיד נסוגה לאחור - וזה בלשון מרוסנת".
גולדשטיין נשאל בכנס אם הוא הוא יכול להבטיח שבכל מקרה יהיה חשמל, וענה במילה אחת: "לא. אבל נסמוך על התושייה הישראלית. ישראל היא אי אנרגטי ואנו צריכים לספק לעצמנו, זה גם היתרון שלנו. אנו מאומנים לעבוד באי".
לדבריו, "כשנכנסתי לתפקיד והתחלתי לחקור מה האיום האמיתי על משק החשמל, שאלתי – נגיד ופגע טיל במשק החשמל ויש הפסקת חשמל לשעה, שלוש שעות, 24 שעות, 48 שעות, 72 שעות ואילך. מה קורה במצב כזה לישראל? הקו התחתון הוא שאחרי 72 שעות - אי אפשר לגור בישראל".