חברת פאי פיי (Pai Pay) החלה להפעיל שירותי ארנק דיגיטלי מקושרים לכרטיס חיוב, אחרי שקיבלה מרשות שוק ההון רישיון נותן שירותים בנכס פיננסי. מדובר בארנק דיגיטלי שפועל ללא חשבון בנק המחובר לכרטיס חיוב. הכרטיסים שהחברה תנפיק יישאו את המותג מאסטרקארד, שכן החברה היא מנפיקה פרטית של מאסטרקארד.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
פאי פיי אף קיבלה רישיון למתן אשראי ללקוחותיה ותאפשר מתן אשראי במהלך השנה הקרובה ואף פועלת להשקה של פתרונות מתקדמים לשימוש במטבעות וירטואליים.
1 צפייה בגלריה
אפל פיי
אפל פיי
ארנק דיגיטלי
(צילום: shutterstock)
החברה ערכה בחודשים האחרונים פיילוט עם מאסטרקארד, במסגרתו הנפיקה 15 אלף כרטיסי פריפייד (כרטיסי חיובי נטענים). השירות החדש מאפשר העברת כספים לארנק הדיגיטלי של הלקוח (כולל משכורות) ללא צורך בחשבון בנק.
"בקרוב נשיק את הפתרונות הפיננסיים שלנו בישראל לציבור הרחב", אמר ל-ynet מנכ"ל פאי פיי, הראל שקד. "האפשרות לנהל כספים ולשלם באמצעות כרטיס חיוב הנושא את המותג מאסטרקארד ללא חשבון בנק מהווה פתרון חשוב ומאובטח היטב, למגוון רחב של אוכלוסיות שהתלות בקיומו של חשבון בנק מקשה על התנהלותם הכספית.
"אנחנו שואפים להנפיק כ-100 אלף כרטיסים בשנה הקרובה ולהפעיל גם שירותי מתן אשראי. כיום, מתחרים כמו ביט ופייבוקס לא מקבלים כרטיסי חיוב פריפייד של מאסטרקארד, בנק הדואר, בנק ירושלים. אם יש לך כרטיס חיוב כזה, למרות שהוא ישראלי, לא תצליחי להתחבר לביט ולפייבוקס".
לפי החברה, קהל היעד שלה הוא בין היתר: עשרות אלפי מסורבי חשבון בנק (כמו פושטי רגל), המגזר הערבי, עובדים זרים שאין להם חשבונות בנק בארץ ורוצים להעביר כספים למשפחותיהם בחו"ל וכן הורים שרוצים לתת לבני נוער כרטיס חיוב שדומה לכרטיס דביט (עם תקציב קבוע מראש). היא משווקת גם כרטיס חיוב למטיילים בחו"ל בעמלות המרה נמוכות וללא עמלות רכישה, וכרטיס להוצאות עסקיות וניהול כספי גני ילדים.
בנוסף, כרטיס החיוב יכול לשמש עסקים גדולים, חברות הייטק וארגונים שרוצים להעביר כספים לעובדים שלהם כמו מתנות לחג ואשל לנסיעות בחו"ל, והחברה כבר החלה לעבוד עם לקוחות כמו תנובה, הראל ביטוח, מגדל ועיריית ירושלים.
השירות יאפשר פתרונות של העברת כספים ובכללם משכורות ומתנות ממעסיקים לעובדים וניתן יהיה להשתמש בו בכל בית עסק שמכבד את כרטיסי מאסטרקארד.
למשתמשים יש עלויות נלוות מהן החברה מתכוונת להרוויח, בין היתר היא גובה דמי שימוש חודשיים בגובה 17 שקל, עמלת המרת מט"ח של 3% (עמלה גבוהה יחסית) וכן טעינה של חמישה שקלים או 1%-1.5% לסכום הטעינה. החברה צופה הכנסה של 25 שקל כפול 100 אלף כרטיסים 2.5 מיליון שקל בחודש.
לפי החברה, הרגולציה החדשה שמבקשת לצמצם את כוחם של שני הבנקים הגדולים הפועלים ולאומי בשוק האשראי, יצרה עלייה בצריכה ובביקוש של כרטיסים חוץ בנקאיים. יש בישראל כ-11 מיליון כרטיסים בשימוש, כלומר יותר מכרטיס לנפש, אם כי לא כל הישראלים מחזיקים בכרטיס כזה. כמו כן, יש עלייה של כ-16.5% מתחילת השנה ברכישות באשראי.
פאי פיי פיננסים שייכת לקבוצת קשרים פלוס, אחת השחקניות בתחום שוברי המתנה וכרטיסי החיוב, שמשווקת בין היתר את האפי גיפט והאפי גיפט גלובל, כרטיסי המתנה של מאסטרקארד. הבעלים שלה הם בין היתר הראל שקד ויואב אדלר. עד כה הושקעו בה כ-18 מיליון שקל.