חברת המשלוחים "משלוחה" הכניסה לאחרונה אפשרות לשלם במזומן באפליקציה. האפשרות לשלם במזומן קיימת במסעדות, בתי קפה ורשתות שעורכות משלוחים בעצמן, אך לא היו קיימות באפליקציות משלוחים.
משלוחה מאפשרת להזמין משלוחים דרך שליחים שלה (שליחים שיתופיים) בשירות שהיא מכנה משלוחה now, ובאמצעות שליחי המסעדות עצמן. לשם השוואה: בוולט השליחים כולם הם של החברה, למעט דומינוס, ובתן ביס המודל דומה לשל משלוחה.
2 צפייה בגלריה
משלוחה
משלוחה
משלוחה
(צילום: גל אייזנר)
לרוב המסעדות אין שליחים משלהן והן משתמשות בשליחי האפליקציות, שעבור הלקוחות הם לעיתים עדיפים משום שאפשר לעקוב אחריהם באפליקציה וזמני המשלוח שלהם קצרים יותר בדרך כלל.
החידוש הוא שהאופציה לתשלום במזומן זמינה כעת גם במשלוחים של שליחי משלוחה now. בינתיים האופציה הזאת פתוחה רק בת"א, בגבעתיים, רמת גן, פתח תקווה, וראשל"צ.
משלוחה היא החברה הישראלית היחידה מבין חברות אפליקציות משלוחי המסעדות: תן ביס כבר שייכת לג'אסט איט טייק אוויי, וולט בבעלות דור דאש האמריקנית ויאנגו דלי (ששונה מהן, אך חברה לאחרונה לשת"פ עם תן ביס) היא בבעלות רוסית.
"מהרגע שהכנסנו את אופציית המזומן 25% עד 30% מההזמנות מתבצעות כעת במזומן", אמר ל-ynet מנכ"ל ומייסד משלוחה דניאל רחמים. "זה נמצא בהרצה בשבועיים-שלושה האחרונים. עכשיו זה פתוח כמעט לגמרי, כרגע בת"א בלבד. הכוונה להכניס את האופציה לתשלום במזומן לעוד ערים ואזורים. כרגע יש מאות מסעדות בת"א שהדרך היחידה להזמין בהן במזומן היא משלוחה.
"זאת האופציה היחידה גם בעולם המרקטינג. אין שום מרקט בארץ שאת יכולה להזמין ממנו אונליין ולשלם במזומן. לא מוולט מרקט, לא מיאנגו ולא מרמי לוי או שופרסל".
התנהלות במזומן לא מורכבת יותר וקשה לניהול? "זה מאוד מורכב. זה דורש מכל השליחים להסתובב עם כסף מזומן, לשלם למסעדה, לקבל כסף וזה דורש מהמערכת לחשב את כל הדבר הזה: כמה כסף מגיע לשליח, כמה כסף מקבלים בסוף החודש. זה הופך את האופרציה למאוד מאוד מורכבת וטכנולוגית.
"היתרונות הם שיש לקוחות שמעדיפים רק מזומן ומעכשיו יזמינו באפליקציה. זה טוב לשליחים, שיכולים לעבוד על משכורת או כפרילאנס, כי הם נהנים מטיפים יותר טובים כשמדובר במזומן, וזה טוב למסעדות כי לא גובים מהן עמלת אשראי. משלוחה גובה מהן עמלה של 20%, בעוד שוולט לוקחת כ-27%, אז יש פה עוד חיסכון בנוסף לזה. מבחינה תזרימית זה גם טוב כי יש להן ככה כסף בקופה. הרי בדרך כלל הם עובדים בלי אגירת כסף כמעט".
2 צפייה בגלריה
מנכ"ל ומייסד משלוחה, דניאל רחמים
מנכ"ל ומייסד משלוחה, דניאל רחמים
מנכ"ל ומייסד משלוחה, דניאל רחמים
(צילום: יח"צ)
מיהם הצרכנים שמשתמשים במזומן? "יש הרבה אנשים שמעדיפים להתנהל במזומן מסיבותיהם. למשל, מלצרים שחלק מהשכר שלהם בטיפים במזומן, אנשים שמנסים לשלוט בהוצאות אז הם מוציאים סכום מזומן בתחילת החודש ומשתמשים רק בו, או צרכנים שלא אוהבים לתת את פרטי כרטיסי האשראי שלהם באינטרנט".
אתם חוששים מגניבות או מהלבנת הון? "ממוצע ההזמנה הוא 130 שקל. זה כסף קטן להלבנה. וגם, התנועות פה רשומות, זה עדיין עובר מערכת דיגיטלית".
אין הנחה אצלכם לצרכן שמשלם במזומן. "גובה דמי המשלוח אצלנו נע בין 8 ל-20 שקלים, תלוי במרחק. בנוסף יש קאשבק במאות מסעדות. בכל הזמנה אתה צובר 10%-5% להזמנה הבאה באפליקציה. המחירים אצלנו גם נמוכים בדרך כלל ממחירי וולט כי שם מסעדות מעלות את המחירים בגלל העמלות הגבוהות".