בנק דיסקונט הודיע היום (ד') על תוכנית חדשה כאשר עיקרה הוא ביטול תשלום עתידי של ריבית החובה בחשבון העו"ש על מינוס, אוברדראפט, עד לסכום של 2,000 שקל וזאת לבעלי מסגרת אשראי.
עוד הודיע הבנק על הפחתת ריביות על יתרות חובה בעו"ש מעל 2,000 שקל, לבעלי מסגרת אשראי, הפחתה של יותר מ-50% בעמלת הקצאת האשראי הרבעונית ל-10 שקלים ומה שמכונה בבנק "חבילה של כלים מתקדמים שיסייעו ללקוחות בהתנהלות פיננסית נבונה ובצמצום השימוש באוברדראפט".
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
המהלך מגיע כאשר ברקע מסע פרסום נרחב של בנק דיסקונט, באמצעות הדוגמנית וכוכבת הטלוויזיה רותם סלע, שהעביר מסרים כמו: "אם אתם לא מרוצים, אז למה אתם לא עוברים?". המהלך נתפס מעט בגיחוך וביקורת לאחר שדווקא בנק דיסקונט נמצא כבנק שבו הוגשו התלונות המוצדקות הרבות ביותר. גם בתחום העמלות הבנק אינו מהמובילים. בנוסף, לפני כארבעה חודשים יצאה לדרך הרפורמה למעבר מהיר בין הבנקים שאמורה הייתה לעודד את התחרות בין הגופים שרשמו רווחי ענק בשנה החולפת.
1 צפייה בגלריה
כספומט בנק דיסקונט בתל אביב
כספומט בנק דיסקונט בתל אביב
כספומט בנק דיסקונט בתל אביב
(צילום: רויטרס)
יצוין כי ויתור על תשלום ריבית על 2,000 השקלים הראשונים בחשבון הנמצא במינוס מגיע לכל היותר ל-100 שקל בשנה, אם מדובר בריבית סבירה של כ-5%.

מה מציעים שאר הבנקים בנוגע למסגרת האשראי?

נכון לעכשיו בבנקים אחרים מציעים הטבות דומות לדיסקונט לגבי מסגרת האשראי, אך לא זהות. בבנק הבינלאומי למשל מציעים הטבות בעיקר לאוכלוסיות ספציפיות: מסגרות אשראי מוזלות בריבית של פריים בלבד עד פריים פלוס 1.5% לעובדי מדינה, הייטק, מהנדסים, רופאים, אחים ואחיות, עמיתי חבר וחיילי צה"ל וסטודנטים.
עוד מציעים בבינלאומי כי לקוחות חדשים מעבירי משכורת יכולים ליהנות במסגרת חלק ממועדוני ההטבות ממסגרת אשראי של 10,000 שקל ללא ריבית כלל בשנה הראשונה. כמו כן יינתן פטור מלא מעמלת הקצאת אשראי לחיילים, סטודנטים, צעירים, עמיתי חבר וחברי מועדון הייטק-טל.
בבנק יהב מציעים פטור מלא מעמלת הקצאת אשראי ללקוחות פרטיים וזאת בנוסף לפטור מלא מעמלות עו"ש - פקיד וערוץ ישיר - והלוואה לכל מטרה של עד 120 אלף שקל בפריסה של עד 15 שנים בריבית של פריים פלוס 1% למעבירי משכורת של 5,000 שקל.
בבנק לאומי לא מציעים הטבות במסגרות אשראי, אך ציינו כי עמלת הערוץ הישיר היא נמוכה במערכת הבנקאית ושבבנק הדיגיטלי פפר מבית לאומי, מציעים פטור מלא מעמלות עו"ש.
בבנקים נוספים טרם השיבו לפניית ynet בנושא.
אורי לוין, מנכ"ל קבוצת דיסקונט: "המהלך לצמצום עלויות הלקוחות על השימוש באוברדראפט, ובראשו ביטול הריבית על המינוס עד לסכום של 2,000 שקל, מהווה מהלך ראשון בסדרת צעדים מתוכננים, המתמקדים במענה לדברים שמטרידים את הלקוחות שלנו יותר מכל. דיסקונט שם לעצמו למטרה להיות הבנק הטוב ביותר ללקוחותיו ולייצר תחרות אמיתית במערכת הבנקאית והצעדים שאנו מציגים היום הם עוד נקודת ציון משמעותית בדרך זו".