מטא (לשעבר פייסבוק) מפסיקה את השקעותיה ממספר מוצרים, וסוגרת בין השאר צוותים שהקימה בתחילת משבר הקורונה כדי שיפתחו מוצרים שיאפשרו קניות אונליין ומוצרים שיתחרו בזום. כך לפי דיווח באתר The Verge. בנוסף, החברה הקפיאה לאחרונה גיוסי מהנדסים ומדעני נתונים.
בעוד שהקפאות הגיוסים גרמו לעובדים לחשוש מפיטורים נרחבים בחברה, המנכ"ל מארק צוקרברג אמר בפגישה פנימית בשבוע שעבר שהקלטתה הגיעה לידי The Verge שכרגע לא מתוכננים פיטורים. "אני לא יכול להבטיח שככל שהדברים ישתנו, לא נצטרך לשקול זאת מחדש", אמר המנכ"ל, "אבל מה שאני יכול להגיד זה שנכון להיום, אנחנו צופים שלא נצטרך לפטר עובדים. במקום זאת, אנחנו מפנים את הצמיחה למקומות שאנחנו חושבים שיהיו רווחיים לאורך זמן".
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
1 צפייה בגלריה
מטה פייסבוק
מטה פייסבוק
משרדי פייסבוק בקליפורניה
(צילום: shutterstock)
בינתיים, הנהלת מטא החלה בימים האחרונים להודיע לצוותים ספציפיים שהם לא יוכלו להמשיך לגייס מהנדסים חדשים או לגייס עובדים ממחלקות אחרות בחברה - מה שהעיד על כך שהמוצרים האלה לא רווחיים מספיק או לא חשובים מבחינה אסטרטגית לחברה כדי להמשיך להשקיע בהם, בתקופה שמחיר המניה של החברה ירד ב-43% מתחילת השנה. הצוותים שכבר הושפעו מהקפאת הגיוסים כוללים צוותים שפיתחו מסנג'ר לילדים, גיימינג של פייסבוק, המחלקה המסחרית וצוות הנוכחות מרחוק, שהוקם במגפה על מנת לפתח פיצ'רים של שיחות וידיאו ושמע להתחרות בזום.
ג'ו אוסבורן, הדובר של מטא, אישר שהוקפאו גיוסי המהנדסים בצוותים מסויימים, אך אמר כי החברה עדיין מגייסת באופן פעיל לתחומי הבינה המלאכותית. "כפי שרמזנו בדו"חות האחרונים, אנחנו מבצעים הערכה מחודשת של סדרי העדיפויות המרכזיים בחברה ומשקיעים בהם אנרגיה, במיוחד מכיוון שהם מתייחסים לעסקי הליבה שלנו", מסר.
צוקרברג מהמר כי עתיד החברה טמון ב-Reality Labs, שם עובדים על התוכנה והחומרה של המטאוורס. סמנכ"ל הטכנולוגיה הראשי, אנדרו בוסוורת', אמר לאחרונה לעובדים שחלק מהפרויקטים יתועדפו על פני אחרים, כך לפי דיווח בסוכנות הידיעות רויטרס. לדבריו, העובדים לא יועברו מהחטיבה, שמונה כבר למעלה מ-17 אלף עובדים, ועל השינויים הספציפיים בתוכה טרם הוחלטו.
מטא נפגעה מהשילוב של עליית הרשת החברתית הסינית טיקטוק, הירידה במניות חברות הטכנולוגיה והשינויים שביצעה אפל במערכת ניטור המודעות שגורמת לחברה אובדן הכנסות של מיליארדי דולרים, אמר צוקרברג לעובדים בשבוע שעברה. עם זאת, הוא הבטיח להם שהחברה, עם המאזן העשיר שלה ורווח רבעוני של מיליארדי דולרים, נמצאת במקום חזק כדי לשרוד את המפולת בוול סטריט והמיתון שעלול להיות בבורסות.
"אני חושב שבכל פעם שאנחנו מורידים את יעדי הצמיחה, תמיד שומעים ספוקלציות שאומרות שאנחנו בצרות, או שמשהו דרמטי יותר הולך לקרות", אמר צוקרברג בפגישה פנימית של החברה. "ברור שאם הכל היה הולך בדיוק כמו שתכננו, לא היינו משנים כלום. אבל אני כן רוצה להעביר מסר ברור שאנחנו במצב טוב ובעמדה חזקה, יש לנו עסק בריא מאוד ואנחנו עדיין צומחים במהירות".