מקדונלד'ס ישראל נמכרת: עמרי פדן, מנכ"ל ובעלים של זכיינית מקדונלד'ס בישראל, חברת אלוניאל בע"מ, הודיע היום (ה') שחתם הסכם על למכירת החברה למקדונלד'ס העולמית.
ההסכם כפוף לתנאים מסוימים, שייסגרו בחודשים הקרובים. עד סגירת העסקה - לא ידוע מתי אלוניאל תעזוב בפועל את ניהול הרשת. לפי מקורבים לעסקה, התכנון של מקדונלד'ס העולמית הוא לא להפעיל ישירות את הסניפים, אלא להתקשר בעסקת זכיינות חדשה, בהתאם למודל העסקי שלהם ברוב העולם.
1 צפייה בגלריה
עמרי פדן
עמרי פדן
עמרי פדן
(צילום: טל שחר )
אלוניאל, המחזיקה ומפעילה את מסעדות מקדונלד'ס בישראל, החלה את פעילותה בישראל לפני יותר מ-30 שנה והיא מפעילה כיום 225 סניפים ומעסיקה 5,000 עובדים.
"עם השלמת העסקה, מקדונלד'ס העולמית תהיה הבעלים של הרשת בישראל ותנאי העובדים יישמרו", כך נמסר מאלוניאל.
פדן מסר בהודעה לעיתונות כי "במשך יותר מ-30 שנה, אלוניאל בע"מ גאה להפעיל את מקדונלד'ס בישראל ולשרת את מיליוני לקוחותיה. מקדונלד'ס ישראל הינה רשת המסעדות המובילה והמצליחה ביותר בישראל ועל כך אנו מודים מקרב לב להנהלה, לעובדים, לספקים וללקוחות שאיפשרו זאת. אנחנו בטוחים בהצלחת החברה בעתיד".
ג'ו סמפלס, נשיא פיתוח בינלאומי של זכייניות מקדונלד'ס מסר: "אנו מודים לאלוניאל בע"מ על בניית העסק והמותג של מקדונלד'ס בישראל במהלך 30 השנים האחרונות. מקדונלד'ס נשארת מחויבת לשוק הישראלי ולחוויה חיובית ללקוחות ולעובדים".
סניף מקדונלד'ס הראשון בישראל (ובמזה"ת) נפתח בקניון איילון באוקטובר 1993 והוא פועל שם עד היום, לצד סניף נוסף שנפתח בקניון. עמרי פדן היה זכיין הרשת בארץ מהיום הראשון לפעילותה, כשקודם לכן עבד בכיתן.
מקדונלד'ס הפכה מאז לרשת המזון המהיר הגדולה בישראל ולמרות העלאות מחירים היא זוכה להצלחה יציבה מאז. כמו איקאה וזארה היא הפכה לרשת אהובה על הישראלים, שלא תמיד מאמצים בששון רשתות בינלאומיות, בטח לא רשתות מזון.
למרות תדמית הג'אנק פוד והטעם התעשייתי של מנותיה, זאת ככל הנראה רשת המזון המהיר המצליחה בישראל. הנחות למקדונלד'ס ובפרט לארוחות ילדים במקדונלד'ס, הן מהמבוקשות ביותר במועדוני הלקוחות ובאפליקציות בקופונים.
הזכיינית עוררה לא מעט מחלוקות ושערוריות במהלך שנות פעילותה. בין היתר: סירוב לפתוח סניף מעבר לקו הירוק והסתבכויות משפטיות בתחום העסקת בני נוער ומניעת התאגדות עובדים.
גם בתחום הכשרות היא עוררה מחלוקת: בניגוד לנהוג בארץ ברשתות ארציות, מקדונלד'ס זאת רשת לא כשרה, למרות שהיא כן מפעילה גם סניפים כשרים. הרשת מוכרת בחלק מסניפיה לחמניות המבורגר כשרות לפסח ומאידך מציעה בסניפים אחרים צ'יזבורגר בזול.