לאחר שראש הממשלה בנימין נתניהו קרא לתושבי עזה להחזיר חטופים לישראל אחרי חיסול סינוואר, והבטיח שישראל תאפשר למי שיעשה כך לצאת בבטחה מרצועת עזה, גם מנכ"ל סודהסטרים לשעבר מתגייס למאמץ להחזרתם. בסרטון שפרסם היום (שבת) ברשתות הציע דניאל בירנבאום פרס כספי בסך 100 אלף דולר למי שיחזיר חטופים ישראלים בחיים.
1 צפייה בגלריה
הסרטון של בירנבאום שמציע פרסם כספי למי שיחזיר חטופים חיים
הסרטון של בירנבאום שמציע פרסם כספי למי שיחזיר חטופים חיים
הסרטון של בירנבאום שמציע פרס כספי למי שיחזיר חטופים חיים
(צילום מסך מ-X (טוויטר לשעבר))
"זאת הודעה לאנשים הטובים בעזה. שמי דניאל בירנבאום, מנכ"ל סודהסטרים לשעבר שנסחרת בנאסד"ק", אמר בירנבאום בסרטון. "זאת הייתה שנה נוראית, הגיע הזמן להתקדם הלאה ולתקן. לפני כמה ימים ראש הממשלה הבטיח חסינות למי שיעביר חטופים לידי ישראל. אני רוצה להוסיף לזה פרס כספי. כל מי שיעביר לידי ישראל חטוף ישראלי חי יקבל 100 אלף דולר, במזומן או בביטקוין, מה שתעדיפו.
"אל תחכו. ההצעה תקפה עד יום רביעי בלילה, 24 באוקטובר. אפשר לשלוח הודעה בטלגרם או בוואטסאפ באופן חשאי. אל תחכו. זה הזמן בשבילכם לקחת אחריות על חייכם ולהבטיח עתיד טוב יותר לכם, לחברה שלכם ולמשפחתכם".
בשיחה עם ynet אמר בירנבאום: "אני מקבל מבול של טלפונים, ביניהם טלפונים מעזה, אך אמינותם עדיין לא ברורה. את השיחות אני מעביר לגורם בצבא שיאמת את תוכנן. בסרטון בחרתי לדבר באנגלית כי חשבתי שאולי לאמריקני יאמינו יותר מאשר לגופים רשמיים ישראלים. אני מוכן לשלם מכיסי את הסכום הנדרש גם אם יגיע מידע אמין על עשרות חטופים. התשלום הוא התרומה שלי לשחרור החטופים".
בשנותיו כמנכ"ל סודהסטרים לקח בירנבאום את קידום והעצמת העובדים הפלסטינים בחברה כפרויקט. הוא האמין בשיתוף הפעולה ודאג לרווחתם בצורה שכמעט לא נראתה באותם הימים במקומות אחרים.
בחודשי הרמדאן, החברה נהגה לקיים ארוחות אפטאר (ארוחות שבירת צום) לעובדים. בשנת 2019 אמר באירוע גדול שהפיק במיוחד לרמדאן עבור העובדים הפלסטינים במתחם החברה ברהט: "אנחנו יותר מ-2,000 אנשים, חצי מוסלמים, חצי יהודים, אוכלים ביחד, עושים חברותא ביחד, עושים שלום. הלב מתרחב כשאנחנו חווים חוויה אנושית של ידידות, של תקווה. זאת חגיגה שמוכיחה שאפשר לחיות ביחד בשלום. צריך להפוך כל אבן כדי למצוא דרך לחיות ביחד באהבה ובשלום. כולנו רוצים את זה".
בשיחה עם ynet אמר בירנבאום בתגובה לשאלה האם הוא עדיין מאמין בדו-קיום שפעל למענו בכל כוחו, כי "אני בתקופה איומה כמו כולנו ואני נאחז בזרדים של תקווה ואופטימיות כדי להמשיך ולהאמין בדו קיום. קשה לי מאוד, כי העולם מוכיח אחרת, אבל אין לנו ברירה. אנחנו חייבים להתעקש שבסוף יהיה בסדר. אנחנו נעשה את זה בסדר.
"אבל כרגע", הוא מוסיף, "ב'פרקי אבות' יש פרק שמדבר על הזמן. יש זמן לאהוב וזמן לשנוא וזמן ללחום וזמן לשלום ועכשיו, בשנה האחרונה זה הזמן למלחמה. בזמן מלחמה צריך להילחם. מתישהו צריך להפוך תקליט, אבל אנחנו לא נהפוך תקליט עד סיום פרשת החטופים. באופן אישי זה לא נותן לי לשמוח בכלל. אנחנו לא נתרפא כעם ולא נוכל לעבור הלאה עד שהפרשה הזאת לא תיגמר, ואני רוצה לראות מאמץ עוד יותר גדול כדי לסיים את זה. לא ראיתי את זה, ראיתי דברים אחרים, כולנו ראינו.
"לכן החלטתי שאני נרתם לדבר הזה ואני אעשה משהו אחר. מי שעושה מחר את מה שעשה אתמול ומצפה לתוצאה אחרת הוא מטומטם. לא הגענו רחוק ואני רוצה לנסות משהו, ועכשיו זה הזמן כי אין את סינוואר, אין כל כך עם מי לעשות משא ומתן והנוח'בות בטח מבוהלים ומבולבלים וחלק מהחטופים לפי המידע שמסתובב בידי חמולות. אינני איש מודיעין, אבל החמולות רוצות כסף. אז לפחות אותם נקנה - זה הראש שלי. בנושא החטופים יש לנו קונצנזוס לאומי. נכון יש פה ושם איזה עשב שוטה, אבל אנחנו בקונצנזוס לאומי שצריך לעשות הכל כדי להחזיר אותם".
על בירנבאום, שכיהן כמנכ"ל ויו"ר חברת סודהסטרים שהשליטה בה נמכרה לפפסיקו, נאמר כי הוא "מומחה בהתאמה מדויקת של טרנדים וערכים עולמיים לאינטרסים עסקיים". בתקופת כהונתו המוצלחת, סודהסטרים הונפקה והשליטה בה נמכרה לפפסיקו ב-2018 לפי שווי 3.2 מיליארד דולר. על המכירה הובטח לו בונוס בסך 34 מיליון דולר תמורת הישארותו בחברה לעוד שלוש שנים. בהמשך הסתבך בפרשה בה הואשם במסירת מידע פנים לעובדת החברה, ונגזר עליו חודש מאסר במסגרת הסדר טיעון שהוא יזם. לבסוף הוא ישב בכלא 22 ימים לאחר שקיבל חנינה מנשיא המדינה.