מספר דורשי העבודה בישראל במגמת ירידה. בחודש אפריל מספרם עמד על 200.6 אלף נשים וגברים - ירידה של 10.3% לעומת החודש שלפניו בחישוב שאינו מתחשב בניכוי נתוני עונתיות. מדובר בירידה גדולה מזאת שנרשמה בחודש מרץ בשיעור של 8.9%. כך עולה מנתונים שפרסם הבוקר (א') שירות התעסוקה.
מהדוח עולה, כי מספר הנרשמים החדשים עמד על 19.4 אלף, כמעט זהה למספרם באפריל 2023.
1 צפייה בגלריה
תל אביב קפה התחדשות עירונית
תל אביב קפה התחדשות עירונית
הירידה הבולטת ביותר נרשמה בענף המלצרים ומוזגי המשקאות. בית קפה בת"א
(צילום: shutterstock)
ירידה משמעותית נרשמה גם בתובעי הבטחת ההכנסה, שמספרם עמד על 48.2 אלף בלבד - מהנמוכים ביותר שנרשמו בישראל ב-15 השנים האחרונות.
כמו כן גברה מגמת הירידה במספר דורשי העבודה באילת, אשר ירד במהלך אפריל בשיעור גבוה במיוחד של 30.7%.
עם זאת, במספר דורשי העבודה הכללי המנוכה עונתיות, המביא בחשבון את תקופת חג הפסח בחודש אוקטובר, נרשמה ירידה מתונה יותר של כ-6% בלבד, ומספרם עמד באפריל על 207.3 אלף נשים וגברים. בנוסף, נרשמה עלייה קלה במספר המנוכה עונתיות של תובעי האבטלה, זאת לראשונה מאז החודש השני למלחמת "חרבות ברזל", נובמבר 2023. עם זאת, מנתחים בשירות התעסוקה, כי מוקדם עדיין לדעת האם מדובר כעת במגמה של ממש.
עוד מציין הדוח, כי ב-51 מתוך 53 משלחי היד במדינה נרשמות ירידות במספר דורשי העבודה, כאשר ב-30 מביניהם נרשמו אף ירידות חדות של יותר מ-20%. הירידה הבולטת ביותר נרשמה בענף המלצרים ומוזגי המשקאות (39%-), מנהלי בתי מלון ומסעדות (38%-) ועובדים העוסקים במתן מידע ללקוחות או באיסוף מידע (34%-). נתונים אלה מציגים התאוששות משמעותית בענפי האוכל והתיירות, שסבלו קשות מאז פרוץ המלחמה ב-7 באוקטובר האחרון.
ועידת האנשים של המדינה 2024 - בדרך לצאת מהמשבר
(צילום: סנטרל הפקות)