השקל ממשיך להתחזק גם היום (שלישי) מול הדולר, ומדובר כבר בעלייה של כ-5% בחודש בהאחרון. השער היציג של הדולר נקבע היום על 3.367 שקל, גם מול האירו השקל התחזק מעט, ושערו של המטבע האירופי נקבע על 3.447 שקל.
היחלשות הדולר נובעת משלוש סיבות עיקריות: החשש ממיתון בארצות הברית, נתוני תעסוקה חלשים והמתיחות החמורה בין סין לטייוואן. למעשה, הדולר כעת בשפל של חודשיים מול השקל, לאחר שטיפס בתחילת יולי למעל 3.5 שקלים. עם זאת, הוא עדיין חזק משמעותית מרוב השנה האחרונה, שבחלקה נסחר סביב שלושה שקלים לדולר.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
1 צפייה בגלריה
(צילום: shutterstock)
בימים האחרונים חזר האירו להתחזק מול הדולר, והשיוויון בין המטבעות שב לפער של 2.5% עד 3% לטובת האירו. זאת, חרף המלחמה הנמשכת באוקראינה, אולם בשל ההקלות שרוסיה הסכימה להן בימים האחרונים כמו למשל זה שאיפשרה לאונייה ראשונה מאוקראינה, עמוסה בחיטה, להגיע ללבנון. היום צפויה עוד אונייה עם חיטה להפליג מאוקראינה, והתקוות באירופה הן שלפחות בתחום הזה תהיה הקלה בעת הקרובה.
לעומת זאת, חוששים באירופה מהמשך המחסור בנפט ובגז לקראת החורף, ובקשיים לחמם בתים, אם יימשך המשבר, שכבר גרם לעליית מחירי החשמל בארצות רבות באירופה בכ-50% בשבועות האחרונים. גם כלכלני בנק לאומי צופים עליה מחודשת במחירי הנפט לקראת החורף.
פורסם לראשונה: 09:41, 02.08.22