30 רוכשי דירות במסגרת פרויקט מחיר למשתכן תובעים 3.4 מיליון שקל מחברת הבנייה אזורים (1965). זאת, בגין איחור צפוי ובפועל במסירת דירות לחלק מהרוכשים, שנע בין 7 ל-10 חודשים. בין השאר דורשים התובעים פיצויי עוגמת נפש בסך 5,500 שקל לכול תובע.
התובעים טוענים בין היתר באמצעות עו"ד כפיר יעקב חיון כי הסכמי המכר של הנתבעת קובעים מועד מסירה מעורפל ואף דוחים את מועד המסירה "בערמומיות". בתביעה נטען כי "עד כה הנתבעת אזורים סירבה ללא הצדקה לשלם פיצוי, זאת למרות שאין לו הסבר דחוק לאיחור במסירה".
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
1 צפייה בגלריה
אתר בנייה
אתר בנייה
אתר בנייה
(צילום: shutterstock)
בתביעה נטען כי לתובעים נמסר בתחילה שהעיכובים נגרמו בשל מגפת הקורונה ומבצע שומר חומות, אלא שבתביעה נטען כי "בהמשך, יוכח באמצעות ראיות מהימנות, כי בניגוד מוחלט לטענת אזורים - העיכוב נגרם בשל נזק שגרמה אזורים למערכת הביוב, צווי הפסקת עבודות, תכנון כושל של לוח זמנים ועוד". עוד נטען כי הנתבעת הוציאה באיחור ניכר את האישורים הנחוצים לקבלת טופס 4 לאכלוס הדירות וכי ביוני נאמר שהתקבל טופס 4 באחד מהמגרשים אולם נכון למועד זה, נטען, מעל 90% מהדירות טרם נמסרו.
עוד נטען בתביעה כי "הנתבעת הקדיחה את תבשילה בפרסומיה למשקיעים מהעת האחרונה שכללו הכרזה על חלוקת דיבידנדים, זינוק של 190% ברווח הנקי, התרברבות צורמת על כך שמגפת הקורנה פסחה מעליה וכו'. לעומת זאת, מכתבי הנתבעת לרוכשים הוכתמו בדמעות תנין על העיכוב שמגפת הקורונה הסבה לה.
"בהתנהלות הנתבעת בולט הזלזול המחפיר בתובעים ובני משפחתם שציפו לקבל את דירותיהם ולהתחיל את חייהם, לרשום ילדים למסגרות ועוד. הנתבעת הותירה את התובעים ללא קורת גג ועם הבטחות סרק למסירה שתתרחש 'ממש' בקרוב. בסוף לא מניה ולא מקצתה. האיחור הולך ומתארך, פיצוי לא משולם והסתמכות של התובעים - אין", נטען. טרם הוגש כתב הגנה.
מחברת אזורים נמסר: "אנו מצרים על המצב ונמצאים כעת בשלבים מתקדמים של מסירת הדירות במרבית המתחמים וקבלת טופסי 4 אחרונים. יודגש כי כ-70% מהדירות קיבלו טפסי 4. אנו עובדים בשיתוף פעולה צמוד עם מועצת שוהם לקידום התהליכים על הצד הטוב ביותר. נזכיר כי הבנייה החלה בדצמבר 2019 והתבצעה לאורך כל חמשת הגלים של מגיפת הקורונה אשר לוו במחסור חמור בכוח אדם, תחלואה גבוהה, סגרים ומחסור חריף בחומרי בניין - גורמים מעכבים שלחברה לא היתה כל שליטה עליהם או דרך לצפות אותם. כתב התביעה האמור טרם התקבל, תגובתנו לכתב התביעה תמסר לכשיתקבל".