בת 33 הגישה לאחרונה לבית משפט השלום בכפר סבא תביעה נגד בית החולים "שיבא" בטענה שהתרשל בביצוע ניתוחים בשורש כף היד שלה. לדבריה, מצבה החמיר עד שאינה מסוגלת להשתמש בידה באופן הפוגע משמעותית ביכולתה להתפרנס ממשלח ידה כמזכירה.
בתביעה היא טענה שמאז הייתה בת 12 היא סבלה מכאבים בשורש כף ידה, שהלכו וגברו עם השנים, ובשל כך היא הייתה במעקב רפואי במסגרת מרפאת כף היד בתל השומר. במשך כשנה וחצי בין מאי 2019 לאוקטובר 2020 היא עברה במרכז הרפואי שלושה ניתוחים שנועדו להביא לשיפור מצבה, אלא שלדבריה הם גרמו בדיוק את ההיפך – החמרה דרסטית.
1 צפייה בגלריה
אילוסטרציה
אילוסטרציה
אילוסטרציה
(צילום: shutterstock)
בתביעה שהגישה באמצעות עו"ד מיכל הלמן ועו"ד נדב סלומון נטען שהניתוחים גרמו לה לפגיעה עצבית חמורה שהובילה בין השאר לנימול לאורך ידה, ולרדימות בשתיים מאצבעותיה ביד זו. לדבריה, על רקע זה היא נאלצה לעזוב את עבודתה כמזכירה בעירייה באזור השרון, ולהתחיל בעבודה אחרת עם היקף משרה ומשכורת נמוכים יותר.
"מובן כי לאדם כמו התובעת, עם פגיעה כה משמעותית בכף ידה, יהיה קשה מאד להשתלב בעבודה כמזכירה או בכל עבודה אדמיניסטרטיבית אחרת הכרוכה בין היתר בהקלדה ושימוש רב בכפות הידיים, אם תאבד גם את מקום עבודתה הנוכחי", נכתב בתביעה.
הצעירה צירפה לתביעה חוות דעת רפואית התומכת בטענה ששיבא התרשל בטיפול בה. בין היתר ציין המומחה מטעמה כי אחד הניתוחים היה למעשה מיותר וגרם להחמרה בכאבים ולפגיעה בעצב. "אין ספק שהיו אפשרויות ניתוחיות אחרות", כתב. הוא העמיד את נכותה בגין כאביה בכף היד וחוסר יכולתה להשתמש בה על 30%.
לעמדת הצעירה, עצם ההחלטות על ביצוע הניתוחים השני והשלישי, כמו גם אופן ביצועם, היו רשלניים ונעשו באופן לקוי, לא מיומן, בלתי מקצועי ובניגוד לכל פרקטיקה מקצועית מקובלת וסבירה. היא סיפרה שכיום היא סובלת מכאבים עזים אשר אינם מרפים ממנה בעת פעילות, בזמן מנוחה ובלילות.
בתביעה נטען שמאז הניתוח השני היא סובלת מפגיעה עצבית המתבטאת בכאבים, הירדמות ונימול של שתיים מאצבעותיה, זרועה, הכתף שלה, השכמות והצוואר. יתרה מכך, היא סובלת מחולשה רבה של היד שבגללה אינה מסוגלת להרים משאות, אפילו קלים.
בנסיבות היא דורשת פיצוי כספי משמעותי בשל הנזקים ובהם הפסדי השתכרות, הוצאות רפואיות ועזרת הזולת. עד מועד פרסום הכתבה לא נמסרה תגובה מהמרכז הרפואי "שיבא תל השומר"
• הכתבה בשיתוף אתר המשפט הישראלי פסקדין • ב"כ התובעת: עו"ד מיכל הלמן ועו"ד נדב סלומון • ynet הוא שותף באתר פסקדין