עומדת למכירה: בית המשפט המחוזי בתל אביב אישר לאחרונה לפעול למכירת פעילות רשת הגנים "בצהרי היום", ואתמול (רביעי) היה המועד האחרון להגשת הצעות.
הרשת מפעילה 43 סניפים בתל אביב עם 1,267 ילדים ו-141 עובדים. על המציע לעמוד בתנאי של שמירת לפחות 80% מצוות העובדים. נתון זה יילקח בחשבון לצורך ניקוד המציעים. עו"ד מנחם מושקוביץ שמונה לנאמן זמני לחברת "בצהרי היום", שנקלעה לאחרונה לקשיים ופנתה להגנת בית המשפט, מבקש למעשה למכור את הפעילות של חברת "בצהרי היום" ואת הפעלת הצהרונים וקייטנות הקיץ. את ההצעות ניתן היה להגיש כאמור עד אתמול.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
1 צפייה בגלריה
גן ילדים, אילוסטרציה
גן ילדים, אילוסטרציה
גן ילדים, אילוסטרציה
(צילום: shutterstock)
לאחרונה ביקש הנאמן ואושר לו להפעיל את הצהרונים עד למכירת הפעילות למפעיל אחר, או עד להחלטה אחרת של בית המשפט.
חברת "בצהרי היום" פנתה בחודש שעבר לבית המשפט המחוזי בתל אביב בבקשה למנות לה נאמן זמני באופן דחוף, ולהוציא צו פתיחת הליכים לחברה. זאת לאחר שנקלעה לקשיים ולחובות של כ-1.1 מיליון שקל.
החברה ציינה באמצעות עוה"ד משה תורג'מן ודניאל בניטה כי אין בידי החברה לשלם את משכורות 141 עובדיה עבור חודש אפריל 2024, המוערכות בסך של כ-600 אלף שקל, וכי אין בידי החברה לעמוד בהתחייבויותיה כלפי ספקיה השונים עבור חודש אפריל 2024, המוערכות בסך של כ-300 אלף שקל, וכי יש למצוא פתרון חלופי ל-1,267 הילדים הרשומים ל-43 הצהרונים שהחברה מפעילה כיום. השופטת נועה גרוסמן מינתה נאמן זמני לרשת, והוא מפעיל אותה ופועל למכירת פעילותה.
ב-6 במאי התקיים בבית המשפט דיון, שבמהלכו ציין הנאמן כי "כל 43 הצהרונים נפתחו... אני כהורה הרגשתי מחויבות על כך, מעבר למחויבותי כנאמן, זו חברה מוערכת מאוד. אני חושב שיש ללכת במסלול של שיקום. זו חברה נצרכת... יש לזכור כי גם מעבר להפעלת הצהרונים יש גם 141 עובדים ועובדות מסורים וגם נושים, והדאגה צריכה להיות גם כלפיהם".
באותו דיון הוציאה השופטת צו פתיחת הליכים לחברה, והפנתה את העובדים לקבל מהמוסד לביטוח לאומי את משכורת אפריל שלא שולמה להם. זאת מאחר שקופת החברה דלילה.
תזכורת: "זמן נדל"ן בוועידת האנשים של המדינה 2024: שוק הדיור בזמן מלחמה- שבי שמר, סמנכ"לית, מנהלת החטיבה הקמעונאית, בנק מזרחי טפחות
(צילום: סנטרל הפקות)