חברת וויקס (WIX) קיימה אתמול בערב (ב') חגיגת ענק בנמל תל אביב ל-3,000 עובדיה. לצורך האירוע נסגרו שלושה מתחמים בנמל תל אביב. בחברה הסבירו כי מדובר במסיבת פורים שנדחתה בשל פרוץ המלחמה באוקראינה.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
כך או כך, רוחות המלחמה עדיין לא שככו, וגם העיתוי הנוכחי של האירוע לא לגמרי מוצלח. מוקדם יותר אתמול פרסמה החברה את תוצאותיה הכספיות לרבעון הראשון של השנה בו הצהירו מנהליה על התייעלות תפעולית, או כמו שאמר ניר זוהר, נשיא WIX בשיחה עם "כלכליסט", כי "אנחנו מדברים על התייעלות תפעולית משום שנראה הכנסות חדשות וצמיחה, אך ההכנסות יגדלו בקצב איטי".
2 צפייה בגלריה
מסיבה וויקס
מסיבה וויקס
מסיבה וויקס
(צילום: אוראל כהן)
בדוחות הציגה החברה קצב צמיחה נמוך משמעותית מזה שהרגילה אליו את המשקיעים. הפלטפורמה להקמת אתרי אינטרנט צופה כעת צמיחה שנתית של 10%-13% בהכנסות ומסייגת זאת במשפט "וזאת בתנאי שלא נראה הידרדרות נוספת בסביבת המאקרו". תחזית זו כוללת השפעה שלילית של 3 מיליון דולר בהכנסות ב-2022 של הפסקת פעילותה ברוסיה ובחלק מהאזורים באוקראינה מאז תחילת המלחמה באזור. בנוסף לכך מעריכה וויקס ב-20 מיליון דולר את ההשפעה השלילית של שערי חליפין.
ב-WIX מציינים שבניכוי ההשפעות הללו החברה הייתה מציגה צמיחה של 12%-15% ב-2022. גם התחזית לרבעון השני של השנה משקפת קצב צמיחה מתון מאוד של 8%-10%, להכנסות של 346-343 מיליון דולר. גם בהשוואה לרבעון הראשון, שאותו סיימה WIX עם הכנסות של 341.6 מיליון דולר, מדובר בעלייה קלה בלבד.
בצד קצב הצמיחה שהואט דרמטית לאחר תקופת הקורונה, בולטים במיוחד ההפסדים הכבדים שעדיין רושמת וויקס. ברבעון הראשון החברה הפסידה 227.3 מיליון דולר או 3.95 דולר למניה, כאשר ההפסד כולל הכרה בהפסד של 116 מיליון דולר שנובע ברובו מצניחת מניות מאנדיי, שבהן מחזיקה WIX. גם בניכוי הסעיפים החד פעמיים, רשמה וויקס הפסד של 41.4 מיליון דולר ברבעון הראשון ושרפה 33.6 מיליון דולר, 13.7 מיליון דולר מהסכום מפעילות שוטפת ו-19.9 מיליון דולר בשל השקעות הוניות.
למרות הסביבה הקשה לצמיחה בהכנסות, זה לא הפריע לאווירה במסיבה בה נראו עובדי החברה ומייסדיה אוחזים בשלטים "קיצוצים! אין טקילה יש רק וויסקי".
2 צפייה בגלריה
מסיבה וויקס
מסיבה וויקס
"קיצוצים! אין טקילה יש רק וויסקי"
(צילום: אוראל כהן)
מניות החברה איבדו במהלך השנה האחרונה קרוב ל-40% משוויין.