האוליגרך הרוסי אלכסיי קוזמיצ'ב הפסיד בבית המשפט בצרפת, אחרי שדרש כי הממשלה המקומית לא תחשוף את המיקום של ביתו בפריז והווילה שלו בריביירה, במסגרת הסנקציות שהוטלו על מקורבי ולדימיר פוטין בעקבות הפלישה לאוקראינה.
לפי הפרסום בבלומברג, הטייקון הרוסי טען כי פרסום המיקום של שני נכסיו בצרפת עלול לסכן את חייה של משפחתו, וביקש לדחות את ביצוע הצו שהוצע כנגדו בחודש אפריל, שהיה אמור, כאמור, לסלול את פרסום המיקום המדויק של הבית והווילה.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
אולם בית המשפט העליון בצרפת חשב אחרת ודחה את תביעתו בפסיקה שנתן בסוף השבוע האחרון, ואמר כי מדובר בפרסום שהוא פרופורציונלי ומותאם לנסיבות. לפי בית המשפט, הפרסום מועיל גם כדי "למנוע השכרה של נכסים אלה, או מכירה".
קוזמיצ'ב, ממייסדי חברת ההשקעות אלפא-גרופ, כבר נפגע מהסנקציות של האיחוד האירופי נגדו באמצע מרץ. כאשר בנוסף להקפאת ביתו בפריז, הרשויות החרימו גם את הווילה היוקרתית שלו בריביירה - בהרי סן טרופה, שמתהדרת בשטחים שופעים ובריכת שחייה ענקית. כמו כן, הצרפתים הקפיאו שתי יאכטות הקשורות לטייקון, שעגנו בדרום המדינה, ששוות יחד כ-100 מיליון דולר.
כשהאיחוד האירופי הטיל את הסנקציות על קוזמיצ'ב, הוא הסביר זאת בכך שיש לו "קשרים מבוססים היטה עם ולדימיר פוטין", כאשר אחד מהם הוא פרויקט צדקה שהוקם יחד עם בתו הבכורה של הנשיא הרוסי במימון שני בנקים בבעלות האוליגרך.
לפני הפלישה הרוסית לאוקראינה בפברואר, הונו של קוזמיצ'ב הוערך ב-7.8 מיליארד דולר לפי פורבס, ומאז הוא הפסיד 1.8 מיליארד דולר. חלק ניכר מהונו עשה ב-2013 כשמכר את מניותיו בחברת האנרגיה TNK-BP לחברה הממשלתית Rosneft, שהכניסה לאלפא גרופ 14 מיליארד דולר. באותה תקופה קוזמיצ'ב הוערך ב-8.8 מיליארד דולר.