חברת חמת יצרנית ברזים, כלים סנטריים ומוצרים לאמבטיה ממשיכה במסע הרכישות שלה ומעמיקה פעילות בתחום המטבחים: לאחר שרכשה החודש את השליטה (70%) בחברת מטבחי זיו הוותיקה שבבעלות אבי זיו בעבור 35 מיליון שקל, ובכך נכנסה לראשונה לתחום המטבחים, כעת היא רוכשת 50% מחברת פורמקס יצרנית חזיתות ודלתות לארונות מטבח ואמבט, תמורת 48 מיליון שקל.
הכניסה לתחום המטבחים מאפשרת לחמת להרחיב את מגוון המוצרים שהיא מציעה לקבלנים ולציבור הרחב. בנוסף לאלה רכשה הקבוצה לפני שלוש שנים את רשת מוצרי גמש לבית וקרמיקה "חזי בנק" לפי שווי של 96 מיליון שקל, ולפני שנתיים את רשת הקרמיקה "אלוני", והפכה לגורם דומיננטי בשוק זה. לחמת ניתנה אופציה לרכישת יתרת הבעלות בפורמקס, שמחיר המימוש שלה ייקבע על בסיס תוצאותיה של פורמקס בשנים הבאות.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
1 צפייה בגלריה
מטבחי זיו
מטבחי זיו
מטבחי זיו
(צילום: ישראל כהן, באדיבות מטבחי זיו)
פורמקס עוסקת בייצור ושיווק של חזיתות (דלתות) לארונות מטבח ואמבט ועוסקת גם במטבחי חוץ לגינה מאלומיניום, תחת המותג Alumex. בנוסף, פורמקס קשורה בהסכם לייצור ארונות הזזה עבור המותג KLÖSS. לחברה כ-170 עובדים ובבעלותה מפעל ייצור בשטח של כ-18 אלף מ"ר הממוקם באזור התעשייה תפן. בתשעת החודשים הראשונים של 2021 רשמה פורמקס גידול בהכנסות שהסתכמו בכ-75.6 מיליון שקל - לעומת הכנסות של כ-71.8 מיליון שקל בשנת 2020.
מטבחי זיו פועלת החל משנת 1991 בייצור, תכנון וייצור מטבחים, ומשווקת גם מוצרים נלווים (כמו מוצרי חשמל למטבחים, ברזים, כיורים וכדומה). החברה מפעילה שבעה אולמות תצוגה בפריסה ארצית ומעסיקה כ-200 עובדים, כאשר הייצור מבוצע במפעל הממוקם בשדרות.
קבוצת חמת פועלת תחת המותגים "חמת", "חרסה", "ליפסקי", "חזיבנק", "Houzer", והחל מ-2014 פועלת הקבוצה גם בתחום של יבוא והפצה של מוצרי אינסטלציה, אביזרי השקיה, ברזים, כלים סניטריים ואביזרים נלווים לאמבטיה ללקוחות קמעונאיים. החברה נסחרת בבורסה בת"א ובשלושת החודשים האחורנים עלתה ב-52%. בשלוש השנים האחרונות עלתה המניה ב-232% והיא נסחרת לפי שווי של 1.07 מיליארד שקל.
יואב גולן רכש את חמת בשנת 2011 מידי קרן פימי וכתר, והחל בתהליכי התייעלות שכללו סגירת מפעל שצבר הפסדים ופיטורי 115 עובדים, תוך העברת הייצור לטורקיה. הצמיחה בענף הבנייה והשיפוצים היטיבו עם החברה, ומהדו"חות הכספיים האחרונים שפירסמה עולה כי היא רשמה גידול בהכנסות לכ-198 מיליון שקל ברבעון השלישי של 2021 לצד גידול של כ-26% ברווח הנקי שהסתכם ב-25 מיליון שקל. בתשעת החודשים הראשונים של 2021 רשמה חמת גידול של 17% בהכנסות ל-595 מיליון שקל, לצד גידול ברווח הנקי לכ-59.6 מיליון שקל.
יואב גולן, יו"ר ובעל השליטה בקבוצת חמת: "עסקת פורמקס משתלבת בתחום המטבחים כחלק ממימוש תוכניתנו האסטרטגית ליצירת מנועי צמיחה חדשים ולחיזוק מיקודה של הקבוצה בשווקי הבנייה למגורים והשיפוצים".